Parachute springen! DOODSANGSTEN!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Parachute springen! DOODSANGSTEN!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Parachute springen! DOODSANGSTEN!!!!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

13 Oktober 2011 | Australië, Cairns

G'day mate!

Ik heb het weer overleefd. Een parachute sprong! OH MIJN GOD!!!! DOODSANGSTEN heb ik uitgestaan. maar het was zo ontzettend gaaf! adrenaline tot en met! daar kan echt niets tegen op! OH MIJN GOD!!! vanochtend eerst anderhalf uur in het busje. vervolgens een klein beetje over mijn gewicht gelogen: 4 kilootjes minder. anders was het 50 dollar duurder. tsssssssss! blijkbaar betaal je naar gewicht. en op deze manier was ik nog net in de goedkope klasse. hihihi. vervolgens de briefing. hebben ze me 10 minuten lang een dvd en fotos aan proberen te praten. maar dat koste 100 dollar. dus nee, dat ging ik niet doen. ik onthoud het wel gewoon! nog even gevraagd waar de hendel voor de parachute zit, mocht mijn instructeur ineens een hartaanval krijgen. maar dat hoefde ik niet te doen. dan zorgt een computer ervoor dat de parachute automatisch open gaat. wel een fijn idee! vervolgens in het harnas en het vliegtuigje in. nou in het vliegtuigje was al eng.... zit je in een piepklein vliegtuigje zonder fatsoenlijke deur. alleen een soort van rolluik. vervolgens gingen we dan. OH MIJN GOD. dan ben je 14.000 feet hoog. (geen idee hoeveel km dat is) en dan moet je dat rolluik openen en je benen uit het vliegtuig hangen. AAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!! vervolgens hang je helemaal uit dat vliegtuig en zit je instructeur nog binnen. het was waarschijnlijk maar 3 seconden, maar het leek eeuwig. ik was doods en doodsbang! vervolgens springt de instructeur dan en daar ga je! eerst 3 koprollen en toen een fatsoenlijke vrije val. OH MIJN GOD! je valt zo knijterhard naar beneden. en je hele huid flappert heen en weer in de wind. zo kneiterhard val je naar beneden. ik kon echt niets anders dan gillen gillen gillen. maar je hoort het niet omdat de wind zoveel lawaai maakt. ik heb de longen uit mijn lijf gegild. OH MIJN GOD! maar zo gaaf! zooooooooo gaaf! mega gaaf! en koud. totdat je onder de wolken vandaan komt, dan gaat de parachute uit en ga je ineens heel langzaam en slaat de hitte ineens toe. en vanaf dat moment kon ik echt genieten van het uitzicht en de ervaring. de doodsangsten waren voorbij. maar dat harnas doet wel behoorlijk pijn. heb nu helemaal blauwe plekken. maar het was het waard. en bij de landing moest ik mijn benen heel hoog in de lucht doen omdat je op je kont landt. en omdat je iets lager hangt dan de instructeur moet je je benen heel hoog doen. en gelukkig hadden ze mij een kleine japanner gegeven als instructeur die een kop kleiner was. dus ik moest me in mijn meest lenige V-houding vouwen bij de landig. omdat ik anders te lang was. Hahahaha.
toen ik geland was kwam een vrij genant moment: keihard janken. ik weet niet wat het was: mega adrenaline of endorfine ofzo. of gewoon zo opgelucht dat ik nog leefde, dat ik alleen maar kon janken. en ik was zo in shock van de sprong dat ik niet meer op kon staan en mega trillen. onbedaarlijk trillen. maaar zooooooooooooooo gaaaf! maar ik weet niet hoe mensen dat doen om er op de DVD leuk uit te zien tijdens de vrije val. en te lachen, en de duimen omhoog te steken en gekke bekken trekken. ik kon alleen maar keihard gillen met doodsangst in mijn ogen. maar het was het wel waard!
gisteren ook een hele leuke trip gedaan naar de Tablelands. had de dure trip gedaan omdat iedereen zij dat ik die moest doen. dat die 100 keer leuker was dan de goedkope. en het was elke dollar waard! die tourguide had geen tourguide moeten worden maar cabaratier. ik heb spierpijn in mijn buik van het lachen. ik heb van 8 uur s ochtends tot 9 uur s avonds in een deuk gelegen. we gingen met Gus the bus. ja, de bus heeft een persoonlijkheid. en elmo was ook mee. onze missie was om elke wegwerker (zijn er heel veel) aan het lachen te maken. onze tourguide had zelf als wegwerker gewerkt en vertelde hoe vreselijk saai dat was. dus wij gingen elke wegwerker aan het lachen maken. nou dat is gelukt. we hebben de meest idiote capriolen uitgehaald als we langs wegwerkers kwamen. allemaal verstoppen in de bus en in een keer omhoog springen. blote billen tegen het raam. gekke bekken trekken. vreemde dansjes doen. alles wat je maar kan bedenken. alleen 1 groep kon er niet om lachen. dus daar zijn we 5 keer langsgereden totdat ze wel konden lachen. volgensmij vonden ze het gewoon grappig dat we elke keer weer de rotonde namen en weer langs kwamen rijden. sowieso hebben we 100 keer de Uturn gedaan. elke Uturn die we onderweg tegen zijn gekomen, hebben we genomen. was de grap van de dag. in totaal hebben we tijdens de tour 108 U-turns gemaakt. het was hilarisch! echt hilarisch! geniaal! en natuurlijk prachtige natuur gezien. en de Herbal Essence reclame nagespeeld bij de Milla Milla Falls. en nog wat wildlife gespot. jammergenoeg geen vogelbekdier. maarja. helemaal leuk. kwamen s avonds als een stuiterbal het hostel weer binnen. de medewerkers zeiden: zo komt iedereen binnen als ze met Gus the Bus en cousin Brad zijn weggeweest. de meeste huppelen er ook nog bij of doen een vreemd dansje. ik weet niet wat ze in die sinasappelsap doen. maar je wordt er in ieder geval erg vrolijk van.
de twee dagen daarvoor was ik naar Cape Tribulation geweest. Echt heeeeeeeel mooi. maar de tour was wel een beetje saai. saaie tourguides die alleen maar over planten en beestjes kunnen praten. of 50 aborigional verhalen vertellen. (3 waren leuk, daarna was elke strekking van elk verhaal hetzelfde. elke waterval is ontstaan door een gebroken liefde. en een van de geliefdes zit boven op een berg te huilen: tadaaaaaaah: waterval) en allemaal saaie lui in de bus die liggen te slapen. dat was een regel bij Cousin Brad: niemand slaapt! Iedereen zingt/danst mee!
maar Cape Trib was prachtig. alleen je kon nergens zwemmen vanwege alle krokodillen. ook nog rivercruise gedaan en krokodillen gespot. ze zitten echt overal! Aaaaaaaaargh!
vandaag na de skydive nog even cairns ingeweest en de laatste dingen geregeld. want morgen vlieg ik naar Bali. maar ik heb er de balen in. Ik heb WEEEEEEEEER een ooronsteking. AAAAAAAAAAAAARGH!als ik thuis kom ga ik sowieso naar de KNO arts voor mijn gesnurk maar dan moeten ze ook maar eens naar mijn oren kijken. want dit begint behoorlijk chronisch te worden. maar ik baal want nu kan ik waarschijnlijk WEER NIET duiken op Bali. maar gelukkig heb ik nu al wel een heleboel mooie duiken gehad. dan maar gewoon lekker chillen op Bali. ik ga leven als een koningin! een privekamer! met badkamer! tweepersoonsbed! twee kussens! Wuhaaaaaaaaaah! en elke dag massages! ik heb er zin in. alleen hoop ik dat ik niet te veel last heb van mijn oren in het vliegtuig. we zullen zien....

Nou mensjes tot snel! misschien nog een update uit bali. en anders zie ik jullie snel weer! nog maar een weekje!

liefs ASJ the skydiver!

  • 13 Oktober 2011 - 12:19

    Eva:

    Het wordt wel steeds moeilijker om bij jou nog wat adrenaline los te peuteren, na al die spannende dingen die je al hebt meegemaakt! Kijk je uit voor natuurgeweld in Bali; aardbevingen, tsunami`s en dat soort nare gevallen..?! X.

  • 13 Oktober 2011 - 14:05

    Dafne:

    Oehhh ik had die DVD wel willen zien! :) Met al dat wapperende vel:):)
    Jij zoveel spannende dingen en ik hier maar saai achter mijn computer op het werk.. maar ik heb jou adrenaline in het verhaal wel in mijn hele lijf zitten!!
    Meid geniet van de luxe in Bali en ik hoop dat het snel beter gaat met je oor

    Dikke kus en zie je snel!

  • 17 Oktober 2011 - 09:51

    Soraya:

    Haahhaa!!! Ik zie je al helemaal gaan in dat busje en vooral uit dat vliegtuig! Heer-lijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 36553

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: