Wuhaaaaaaaaaah! HAAAAAAAAAAAAAAAIEN!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Wuhaaaaaaaaaah! HAAAAAAAAAAAAAAAIEN!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Wuhaaaaaaaaaah! HAAAAAAAAAAAAAAAIEN!!!!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

09 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Wuhaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Mijn boottocht was zoooooooooooooooo gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! ik ben nu wel echt helemaal stuk. kapot, doodop, zere voeten, zere rug, zere alles. Maar adrenaline van hier tot Tokio! het was zoooooo gaaf!
s ochtends vroeg door het hostel bij de haven gedropt. de boot op, anderhalf uur varen totdat we bij de daadwerkelijk boot waren: The Reef Encounter! We zaten met een leuke clubje mensen op de boot. Voornamelijk jongelui, stuk of 20. Maar het is echt een grote mooie boot. De Boomerang was vrij klein, met een waardeloos toilet, waardeloze bedden etc. maar dit is echt een hotel op zee. RELAXED! ik moest een kamer delen met Ling, chinese jongen. en we hadden onze eigen badkamer bij onze kamer! Jeej! nadat we in onze kamer gesetteld waren direct voor een snorkeltje gegaan! zo mooi. het koraal is hier echt prachtig! zulke mooie kleurtjes en zulke mooie vissen. alleen jammer dat je er zonder zuurstoftank niet achteraan kan zwemmen. daarna lunch en vervolgens voor de eerste duik. zo gaaf! ik was alleen de enige van de gasten op de boot met een PADI dus moest ik met het personeel duiken. prima, zijweten de mooie plekken immers! ging direct weer prima het duiken. het koraal is echt zo mooi! na 10 duiken blijf je nog steeds koraal tegen komen dat je nog niet eerder gezien hebt. het is echt betoverend! die enorme muren van koraal! WAUW! en duizend visjes! vervolgens even douchen, chillen, nog een duik! avondeten en een nachtduik! AAAAAAAAAAAARGH! vanaf de boot kon je allemaal enorme vissen zien zwemmen (mensen waren ze brood aan het voeren) en op die vissen kwamen weer haaien af. je zag de haaien gewoon om de boot zwemmen. en daar zou ik zodra midden in plonzen. aaaaaaaaaaaaaaargh! en dan is het pikdonker om je heen. en je ziet alleen een donkere zee met een paar vinnetjes er in. AAAAAAAAAAAARGH! maar al mijn moed bijeengeschraapt en met zaklamp het water in. (ze hebben me eerst 10 keer moeten verzekeren dat deze haaien niets doen. en soms worden ze nieuwschierig van je zaklantaarn dus dan komen ze naar je toe. maar dan moet je je eigen lichaam even belichten om te laten zien hoe groot je bent en dan vertrekken ze weer. aaaaaaaaaaaargh!!!) maar goed het water dus in. ENG ENG ENG! donker donker donker! en ik ging ook nog eens met alleen 1 andere vent. als er nou veel mensen in het water waren.. maar nee. maar goed dus heel wat haaien gezien. die om ons heen zwemmen. en gigantische andere vissen. echt gigantisch. ik denk zo lang als mijn arm. en die worden ook nieuwschierig van je zaklantaarn dus die zoefen de hele tijd om je heen. ben me regelmatig het leplazerus geschrokken als er weer ineens onverwacht onder je door kwam zwemmen. en me het leplazerus geschrokken als mijn buddy me per ongeluk trapte of aanraakte "AAAAAAAAAAARGH, daar is de haai die me op gaat eten!!!" verder nog een heel bizar slakje/visje/koraaltje gezien. weet nog steeds niet wat het is. maar het was bizar. verder heel leuk: als je je zaklamp uit doet en met je armen wappert verschijnen er allemaal groene lichtjes in het water. iets met algen/plankton die tegen elkaar aanbotsen en dan een chemische reactie geven waardoor er groene lichtjes ontstaan. dus ik heb heel veel met mijn armen gewapperd: jeej lichtjes! woehoehoe! ik voel me echt een klein kind als ik aan het duiken ben. kindjes moeten de hele wereld nog ontdekken en worden van elk klein dingetje blij. nou zo heb ik een hele onderwaterwereld te ontdekken en wordt ik uitermate vrolijk van groene lichtjes of kleurige visjes.
volgende ochtend om half 7 de eerste duik. prachtig! onder elk stuk koraal lag een haai of rog te slapen. zo gaaf! en om half 9 weer een duik: een giga rog gezien. doorsnede van 1,7 meter! weet je hoe gigantisch dat is! en een staart: gigantisch!WAUW! en nog een schildpad gezien. maar ik was dit keer weer met Jeremy aan het duiken. een wat oudere vent. en ik vind he niet leuk om met hem te duiken. ten eerste zwemt hij veel te ver. je bent meer bezig met zwemmen dan met naar mooie dingen kijken. bij die giga rog wilde hij ook maar 15 seconden kijken en zwom toen al weer verder. BOEHOE! en die schildpad daar wilde ik dolgraag achteraan, maar ja hij was alweer 5 meter verderop. als ik wil zwemmen ga ik wel gewoon een stuk zwemmen. als ik duik wil ik gewoon chillen en mooie dingen kijken! en bovendien verbruik je veelteveel zuurstof als je zo ver zwemt dus moet je weer eerder omhoog. Stomme Jeremy! jammergenoeg moest ik regelmatig met hem duiken. vervolgens om half 11 weer duiken. (Pfff duiken is wel vermoeiend hoor!)daarna lunchen en toen begon mijn taak als Hostie. er waren net 50 oude taarten gearriveerd. echt oud: tussen de 75 en de 95. dus we hadden een giga afwas na de lunch. mega afwas! we hebben die vaatwasser wel 20 keer aan de loop geslingerd. vervolgens om half 4 weer duiken. daarna dinner voorbereiden. jammergenoeg mocht ik niet meer mee met de nachtduik omdat ik al 4 duiken gedaan had die dag: niet gezond om vaker te gaan! daarna dessert voobereiden en weer op ruimen. om 9 uur eindelijk klaar met werken. wat een dag! volgende ochtend om 5 uur op om ontbijt op te zetten. vervolgens weer duiken, werken, duiken, werken, duiken, werken. en zo ben je van 5 uur s ochtends tot 9 uur s avonds bezig. kneiterhard werken! zweet in je bilnaad hard werken! harder dan de appelhof werken! (en dat zegt wat) dus ik ben nu helemaal stuk! al helemaal in combi met al die duiken. de eenaarlaatste duik was echter minder geslaagd. de duik zelf was heel gaaf: hele vage beesten gezien. een hele vage octopusachtige. maar per ongeluk iets te diep gegaan: 19,5 meter, terwijl ik maar 18 mag. en toen we weer boven kwamen zagen we dat we echt een pokke eind van de boot weg waren. echt een pokke eind. toen schrok ik wel even. ook omdat het in een half uur tijd een stuk harder was gaan waaien en er flink wat golven waren. geprobeerd terug te zwemmen. maar na een paar meter kwamen we er achter dat we dat nooit gingen redden. gelukkig staat er altijd iemand op de uitkijk. dus hebben we maar het gebaar gemaakt dat we een pickup nodig hadden. dus toen werden we met het bootje gehaald. verder was het echt helemaal leuk op de boot. heerlijk gedoken, leuke mensen. vooral die oudjes waren zo schattig. met een op een begeleiding en een zwemvest, de zee in. hihihi!
maar ik ga nu naar bed. ben ausgepuft! morgenochtend weer om 6 uur op om naar cape tribulation te gaan! wuhaaaaaaaah!

Liefs ASJ de duikkoningin

  • 09 Oktober 2011 - 11:21

    Mirjam:

    Ieks, haaien!!
    Wat een belevenissen, wauw! :-)

  • 10 Oktober 2011 - 06:01

    Richard De Geus:

    Hoi Ayla,
    Lekker spannend allemaal! Je weet het zo te beschrijven dat ik met je mee gedoken ben. Veel plezier verder!!

  • 10 Oktober 2011 - 19:34

    Jeroen:

    hai girly

    cum laude geslaagd voor je brevet Alleen Reizen, aannemende dat je niet alsnog.........

    jeroen

  • 11 Oktober 2011 - 16:01

    Nienke:

    Hey Ay duik koningin! Wat een verhaal weer en met haaien duiken? whaaa ergste nachtmerrie en keihard als in keihard zweet in de bilnaad hard werken als appelhof. Ik dacht dat je op reis was. Haha geweldig toch! helaas zit het er bijna voor je op! Een troost de herinneringen zullen altijd bij je blijven! Haha

  • 11 Oktober 2011 - 19:11

    Rianne:

    Ei jij een paar dagen vet aan het duiken en ik lag 5 dagen ziek in mijn nest. Wat gaat hier fout? Maar super gaaf!!!! Ben zo blij dat je weer lekker kan duiken! Geen last meer van je oren?

  • 12 Oktober 2011 - 08:35

    Natasja:

    wow, super dapper hoor. dat had ik dus nooit gedaan zo bij haaien in het diepe springen, maar lijkt me wel super mooi. Jammer dat je geen onderwatercamera hebt ofzo. Groetjes moet naar het kantoor om nieuw contract te tekenen voor nieuw stagebedrijf xje

  • 12 Oktober 2011 - 10:18

    Tess:

    Buuuuuh! Haaien!
    Diep respect voor je, ik was echt noooooooit dat water in gegaan. Nooit!
    Maar zoals jij het verteld lijkt het me ook wel echt supergaaf.
    Enne, harder werken dan de appelhof op spitsuur met z'n tweetjes? Blinde paniek? Zo ja, MEGA respect.
    Have fun nog ff en we zien je snel weer!!! :):)

  • 13 Oktober 2011 - 12:08

    Eva:

    Haaien; NEEEEEEEE

  • 17 Oktober 2011 - 09:45

    Soraya:

    AAAAhhh Ay, wat geniaal dat baantje!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 36552

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: