Chooks, chooks, chooks - Reisverslag uit Childers, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Chooks, chooks, chooks - Reisverslag uit Childers, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Chooks, chooks, chooks

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

19 September 2011 | Australië, Childers

Tag leute,
Hier een update vanaf chookfarm. Kippen noemen ze hier chooks. Ik weet niet of dat hen betekent, meervoud is voor kippen of gewoon slecht engels ( australisch) ik denk het laatste want op de andere farm noemden ze ze ook chooks. Sowieso heft australie veel andere engelse woorden dan engeland of America. Maar goed, er is nu eenfrans meisje hier. Of had ik dat al verteld? Ze is in ieder geval erg leuk! Vermaak me uitstekend met haar. Ze is een beetje crazy in the coconut, maar dat ben i kook, dus dat is goed. Hahaha, staan we samen raar te dansen/bewegen op de geluidjes die de eierenweegmachine maakt. Hilarisch!!! En ze kan goed engels en heft niet zon vreselijk frans accent.
Verder niet veel beleefd hier. Paar kippen gered van de andere agressieve kippen. Paar kippen doodgegaan. Maar eentje was wel zielig. Caroline (het meisje dat hier werkt) had een vreselijke nacht gehad. De kat van haar zoontje was die nacht niet goed geworden dus ze had de hele nacht bij de dierenarts gezeten totdat de kat dood was. Zoontje helemaal overstuur allemaal drama. Toen gingen we die ochtend met de yut (nee het is geen truck, dat is amerikaans) naar de chooks. En toen reed ze per ongeluk over eentje heen, lag die daar te creperen. Zij helemaal in tranen omdat ze t allemaal even niet meer aankon. We hadden geen schep bij ons en durfde hem beide niet met blote handen de nek om te draaien. Zij helemaal histerisch, hij moet dood, we moeten hem uiçt zijn lijden verlossen, maar we hebben niets. Aaaaaaaaargh!!! Lijkt me nogal simpel: nog een keer overheen rijden. Dus dat hebben we toen gedaan. Niet echt leuk… en een kip had een te groot ei gelegd, waardoor ze mega uitgescheurd was. Het was een groot gapend gat.en je zag een ander ei zitten in haar gapende gat. Echt walgelijk. En de andere kippen hadden haar aangevallen. Dus ze was op sterven na dood. Toen heeft Russel haar nek omgedraaid. En toen heel hard in haar buik geknepen en toen kwam het ei er zo uitgefloept. Walgelijk!!! verder histerische katten die tegen de deur omhoog springen.
Russel was dit hele weekend weg, dus Alex en ik waren home-alone. We hebben ons prima vermaakt. Alleen wilden we naar t dorp toe, maar dat is 20 km verderop. En we hadden geen vervoer. En we mochten niet liften van Russel en Caroline. Tsssssssssss… zij hadden geen zin om ons te brengen, dus dat was niet mogelijk. Aaargh, gevangen op de chookfarm!!! Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen. Er kwam een vriend van Russel op bezoek die daarna weer terug naar Childers ging: Vervoer heen hadden wr dus al. nu alleen nog terug. Toen herrinerde ik me ineens dat er altijd om half 4 een schoolbus komt. Dus toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de schoolbus gebeld om te vragen of Alex en ik vanaf Childers mee terug konden rijden. Ze deden even moeilijk maar toen ik vertelde dat we van verveling dood gingen, was t okay. Jeeeeeej!!! Was leuk om even weg te zijn van de farm…
Vandaag heeft Russel ons mee genomen naar een vogeltjesdierentuin. Dat was erg leuk! En hij betaalde de entrée voor ons. Jeeej ! moet zeggen dat ik er zelf ook geeen 25 dollar voor betaald had! Maar het was erg leuk! De meest prachtige vogeltjes en papegaaien. En ik heb nog een vriendje gemaakt. Die vogel vloog de hele tijd om me heen en ging in mijn haar zitten en op mijn schouder en op mijn hand. En er waren kangaroos ! ik heb mijn eerste levende kangaroos gezien. Ze zijn groot !!! en ze hadden een baby, zo schattig !!!
Verder is het vrij warm hier. Het is nu 30 graden, wat wel een groot verschil is met eerder. Maar ik nmag niet klagen.
Verder waren de honden bijna uitgedroogd. Wij moeten ze elke dag eten geven, maar water doet Russel. Vandaag wilden ze niet eten. Ik dacht eventjes: zal wel… maar toen dacht ik dat is raar. Laat ik daar maar iiets over zeggen. Caroline werd woedend op Russel. Blijkt dus dat als ze niet willen eten, dat ze waarschijnlijk uitgedroogd zijn. Ze heeft hem helemaal de huid volgescholden omdat hij zijn honden al 3 dagen geen water had gegeven. En dat met 30 graden. Nou dan ben je ook een lullo in mijn optiek.
Verder vertrek ik woensdag naar Airlie Beach om vanaf daar naar de whitesundays te gaan !!! zin in!!! wilde hier eigenlijk nog wat langer blijven, maar Alex vind het werk hier en Russel vreselijk en wil hier zo snel mogelijk weg. Nu stookt Caroline haar ook wel op. ik wil hier niet in mijn eentje b lijven dus ga ik ook woensdag weg. Pfffffffffff, ik heb dan een 13 uur lange busreis voor de boeg. Naja, ik hoop dat ze leuke films draaien…
Dat was hem voor nu. Tot mailens!!!
Ps heb continu spierpijn in mijn rechterarm. Als die kippen op hun nest zitten ga je met je hand onder hun lichaam en til je ze een stukje op zodat je de eieren kan pakken. Maar die chooks zijn nog best zwaar. Maar spierpijn is goed…

Liefs ASJ the eggcollector

  • 19 September 2011 - 15:43

    Natasja:

    zoo, zwaargewicht chook tillen, en euuuhhh een uitgeholde kip! ranzig!

  • 19 September 2011 - 16:34

    Mirjam:

    Oef, arme kipjes (tenminste, de overreden en uitgeholde enzo..)...

    〈 leve jij die voor geen gat te vangen bent :-)

    Succes met de lange reis en veel liefs van hier!!

  • 21 September 2011 - 08:11

    Soraya:

    Ieeeeuw!!! Arm kippetje zeg. Heb je de lange reis overleefd? Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 36562

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: