Whitsundays: Sternschnuppe - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Whitsundays: Sternschnuppe - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Whitsundays: Sternschnuppe

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

26 September 2011 | Australië, Airlie Beach

Tag Leute!

Hier was ik weer. Laatste update was vanaf de Choockfarm. Maar daar ben ik ondertussen allang niet meer. Russell had mij en Alex om 1 uur naar Childers gebracht voordat hij bestellingen ging rondbrengen. Helaas ging mijn bus pas om 18.00 uur dus ik moest vijf uur wachten. Tot 3 met Alex gechilld en bergen met goedkoop fruit en groente gekocht op de lokale markt. Daarna in mijn eentje gewacht, onder andere in de bieb van Childers. Ik vind Childers maar een raar dorpje. Het doet een beetje westernachtig aan. En er zijn hier heel veel truckers die een stop houden op weg naar het noorden of zuiden. Dus allemaal truckers, fruitplukkers en andere vage lui. Maarja, dat heeft ook wel weer zijn charme. Verder nog bij de plaatselijke ijsgoeroe een ijsje gegeten. Hun specialiteiten zijn ijs met macadamia noten er in. Dus ik ging voor chocomaca. SMERIG! zo ongelofelijk vet. het was net bevroren boter op een stokje. Dus die heb ik niet opgegeten. Zonde van mijn 5 dollar. Maarja.
Toen om 6 uur met de bus. Eindelijk! zitten we nog geen 10 minuten in de bus, hebben we onze eerste pauze alweer. en jammergenoeg was de televisie van de bus stuk. Maar goed het was sowieso een gallige rit. 13 uur in een bus! Pffffffffffff. Lig je net eindelijk in een redelijke positie te slapen om 3 uur s nachts. Komt die buschauffeur op supervrolijke toon door de bus: "Goedemorgen jongelui, we gaan hier een stop houden. Jullie kunnen hier ontbijten, jadajadajada." inwendig dacht ik: G*DVERDOMME! HET IS 3 IN DE NACHT!!! WAT NOU GOEDEMORGEN?!? WAT NOU ONTBIJTEN?!? SLAPEN ZUL JE BEDOELEN! MAarja, dat zeg je niet he? gewoon vriendelijk lachen en je rug toekeren.
Om 7 uur s ochtends in Airlie Beach aangekomen, ingecheckt en geslapen tot 11 uur. Daarna even douchen, boodschappen doen en op tourjacht. alleen was ik nog niet helemaal wakker toen ik bij de slager stond en heb ik een steak gekocht van 8,5 dollar! 1 steak voor acht en een halve dollar! AUW!
Heb een paar uur de tijd genomen om verschillende Whitsundaytours te vergelijken en vooral om de beste deal te maken. En ik moet zeggen dat ik een redelijk goede deal gemaakt heb. Alle tourbureaus zaten rond dezelfde prijs. Maar bij beaches kreeg ik er een gratis duik en twee gratis nachten in een hostel bij. hier heb ik wel flink voor moeten onderhandelen. Wat ik echt haat! maarja, dat heeft me wel weer 100 dollar bespaart.
s avonds lekker gekookt (megasalade en steak) en mijn diner genuttigd onder het gezelschap van een erg leuke Belg. Die zo ongelofelijk jaloers was op mijn steak. daarna lekker tukken. volgende ochtend spullen verhuizen naar het andere hostel waar ik nu gratis verblijf. ff ontbijten, flesje wodka kopen voor op de boot en richting de haven.
Daar kennisgemaakt met de crew en de andere backpackers. We gingen met zijn 17e op de Boomerang, een prachtig zeilschip, naar de Whitsundays. toen we eenmaal uit de haven waren gingen we zeilen. Hahahaha, zeilen is best leuk! voorheen erkende ik zeilen niet als een sport. maar daar moet ik nu op terugkomen. Dat is me een partij zwaar om die enorme zeilen te hijzen. Verklaarde meteen waarom de crew zo afgetraind was. Genoeg "eyecandy" op de boot, zoals de twee britse meiden het wisten te verwoorden. Een hele tijd gezeild en gekletst met de andere lui. Er waren ook twee nederlandse gasten aan boord. Echt een hilarisch duo. Alleen weet ik nog steeds niet of ik ze nou wel of niet leuk vond. Het waren een beetje boerenpummels die alleen maar naar Australie gekomen waren omdat ze hier een Defqon (mega nederlands hardcore feest) organiseerde in Sydney. En ze hadden in geen 10 jaar een Defqon gemist, dus nu moesten ze dan maar naar Sydney. Maar ze waren wel grappig. Alleen ze konden ongeveer alleen maar over drugs praten. Vrij ergelijk. Maar ook wel weer grappig. Hmmmmmm? En hun engels was zo beroerd. heeft regelmatig voor hilarische momenten gezord, waarin ik maar even insprong als vertaler. ze hadden het de hele tijd over "going strange" en niemand begreep het. dus toen heb ik maar even uitgelegd dat het over "cheating" "commiting adultery" ging. en zulke situaties waren er ongeveer 10x per dag. Een ander hilarisch voorbeeld: "The beer is up" Hahahaha. heb zelf ook een borreltje gedronken. maar het smaakte met niet. de sinasappelsap was raar. (en mijn maleisie-meiden weten hoe ik erg ik ben als ik niet de juiste sinasappelsap heb. dan wordt er niet gedronken) en moet zeggen dat naast het feit dat de sinasappelsap raar was, ik ook niet echt in de stemming was. geen alcohol dus voor ASJ de Sobere. en ik moest er ook niet aan denken om een kater te hebben op dat wiebelige zeilschip.
maar goed, na een aantal uren varen kwamen we aan op een van de eilanden van de Whitsundays. Zooooooooooooooooooo ongelooooooooooooooooooooofelijk mooi! niet te geloven hoe wit het strand is, en hoe blauw de zee en hoe mooi de bossen. WAUW! vaak zijn de ansichtkaarten veel mooier dan de werkelijkheid. dan hebben ze een jaar lang elke zonsondergang gefilmd en de mooiste uitgekozen en een kaart van gemaakt. Zo zal jij de zonsondergang dus nooit zien. was een beetje bang dat dat nu ook zo zou zijn. Maar dit was totaal omgekeerd. de ansichtkaarten van de whitsundays zijn mooi. maar in het echt is gewoon adembenemend. het strans is zo wit, en zacht, en schoon en perfect. en al de zandstroken die je in het water ziet, zo mooi! en het water! zo helder. en je kon de roggen en haaien zien zwemmen! zooooooooooo gaaf! echt prachtig. me 3 keer ingesmeerd met factor 50 en lekker liggen zonnen. en ondanks het vele insmeren ben ik voor de 2e keer in 10 weken gigaverbrand. gelukkig alleen plaatselijk: alle randjes van mijn bikini. ik had net even anderhalve centimeter door moeten smeren. en mijn buik is een kreeft. PIJN PIJN PIJN! maar goed, nu 3 dagen later is wel redelijk weggetrokken. s avonds wat geouwehoerd met iedereen, erg gezellig. (Ow het eten is geweldig op deze boot! Zulke lekkere salades, lunch bestond elke dag uit 4 verschillende salades en kip van de BBQ, jum jum jum!) en de sterren zijn zo mooi hier! doordat je nergens ligt om je heen hebt van een stad ofzo, zie je de sterren zo fel en groot en goed! echt ongelofelijk. en meerdere sternschnuppes gezien. (duits voor vallende ster, hilarische momenten meegemaakt om dit woord) Volgende dag was er niet genoeg wind om te zeilen, dus maar met de motor varen. Later op de dag lekker gesnorkeld. en toen terug naar de boot voor onze gratis duik. die ging niet door. alleen de introductieduiken gingen nu, de gecerticifeerde (ik dus) gingen morgenochtend om 7 uur. boehoehoe, ik wil niet nog langer wachten! naja, dan maar snorkelen. zulke mooie vissen gezien! 3 mega mega mega vissen (anderhalve meter groot) en eentje was zo mooi! die had helemaal een luipaardpatroon en gekke vinnen. maar zo zonde dat je er dan niet naartoe kan zwemmen, want ja, ik kan niet langer dan 45 seconden zonder adem. en in dat tijdsbestek kom je niet zo diep. had ik nou maar een zuurstoffles op mijn rug! en het meest grappige wat ik in maanden heb gehoord: een van die nederlanders had een introduik gedaan. en achteraf had hij aan de instructrice gevraagd hoe ze die rotsen paars hadden geverfd en of dat als bewegwijzering diende. hij dacht echt dat mensen de rotsen onder water paars hadden geverfd. Dus we hebben hem heel hard uitgelachen en de hele avond geplaagd. Maarja het is ook wel een beetje ongeloofwaardig dat koraal zo helder paars kan zijn. Maarja het is toch echt zo! Echt prachtig! die avond nog erg gezellig maar op tijd naar bed. de volgende ochtend vroeg op om te gaan duiken. dit gebeurde op een andere boot. ik vond het best wel weer spannend! eerst alles weer even doorgelopen, 2 wetsuits over elkaar aan, (IK HAAT WETSUITS!) tegen de eventuele kwallen en kou. toen het water in. het was wel weer even raar om door een regulator te ademen. en in het begin dacht ik dat ik niet genoeg gewichten om had, want ik zonk niet. maar dat ging later beter. alleen heel even last gehad van druk op mijn linker oor. maar gewoon even blijven hangen op dezelfde diepte, totdat ik hem geklaard had. en toen verder naar beneden. moet zegggen dat ik de eerste 15 minuten niet echt kon genieten. ik moest weer helemaal wennen. ik was onstabiel, had moeite met relaxed ademen en had nu het idee dat ik te zwaar was. ik zonk de hele tijd. maar gelukkig is dit zo te verhelpen door wat lucht in je BCD te doen. en na een kwartiertje ging ik echt weer lekker! de visability was niet heel goed. het water was heel troebel, maar dat maakte het ook wel weer appart. het voelde een beetje buitenaards aan. echt prachtig koraal gezien! prachtig prachtig prachtig! zo mooi! en er was 1 soort koraal dat we aan mochten raken. dat voelde zo vreemd. misschien weet je wel hoe een kattentong voelt, als een kat je likt. nou zo voelde dat koraal aan, en het koraal sloot zich helemaal om je hand om vinger heen. heel vaag. en ik schrok zo van dat gevoel dat mijn regulator uit mijn mond floepte. maar die had ik binnen 2 seconden weer terug gevonden. verder niet hele boeiende vissen gezien. allemaal prachtig mooie kleine visjes, maar geen hele grote ofzo. Naja, er was wel een hele grote batfish. die was mooi! in totaal 37 minuten onder water geweest. (En dit keer was ik niet de eerste die out of air was. HA!) was echt heel leuk. daarna beetje chillen op de boot, spullen bij elkaar pakken en om 12 uur waren we weer terug in de haven. BOEHOE, ik wil nog meer varen en duiken!
terug in airlie beach, beetje door t dorpje gelopen. nog een meisje in nood geholpen. er stond een meisje te huilen bij een afvalbak dus ik ging maar eens vragen wat er aan de hand was. (aardig als ik ben) ze had helemaal geen geld meer, en haar laatste 20 dollar had ze in de afvalbak laten vallen. en ze kon er niet meer bij. ze was helemaal histerisch. dus ik heb haar samen met wat locals geholpen. met bezems en takken, armen, geprobeerd dat geld er weer uit te krijgen. ondertussen stonder er ongeveer 15 mensen te kijken wat we in godsnaam aan het doen waren. maar na een tijdje was het gelukt. meisje helemaal blij. en nog blijer toen ze een sigaretje van me kreeg. daar had ze geen geld meer voor. ik had wel met haar te doen. maarja je bent ook wel stom als je zonder geld komt te zitten. daarna lekker getukt. s avonds heerlijke salade gemaakt (met bergen feta, veel te duur, maar ik had er zin in!) daarna was er een tafel voor ons (mensen die op de Boomerang hadden gevaren) gereseveerd in de kroeg. daar kregen we ladingen gratis bier en wijn. maarja, dat drink ik niet he. dus heb t maar bij een colaatje light gehoouden. maar was erg gezellig als afsluiting van de trip.
vandaag een beetje chillen in airlie beach en vervoer regelen naar townsville. mijn volgende stop. hoop dat ik vannacht wat beter slaap. mijn kamer zit precies boven het terras van de plaatselijke kroeg/terras/club. dus dat is vrij lawaaierig. maarja, gratis he!!!

Goed, dat was het vanaf hier! Hoop dat het jullie allemaal ook goed gaat en dat jullie nog niet gek worden van werk/school/verplichtingen!!!

Liefs ASJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36565

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: