Flexibel als een houten plank - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Flexibel als een houten plank - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Flexibel als een houten plank

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

01 Oktober 2011 | Australië, Townsville

Tag Leute,

Daar was ik weer! Ik was nog even een hilarisch momentje van de boot op de Whitsundays vergeten te vermelden. Op den duur kwamen we voorbij een prachtig luxe yacht met allemaal oude, chique taarten erop. En die twee nederlandse jongens bedenken zich niet en "moonen" al die oude lui (moonen=je blote billen laten zien) en onze kapitein had er zo veel lol in, dat hij een rondje om dat luxe yacht heen voer en alle mannen op rij met hun broek naar beneden. die oude mutsen wisten niet meer hoe ze het hadden. (Er was een ouder echtpaar dat er heel hard om kon lachen maar de rest was de kluts helemaal kwijt) het was hilarisch. en vanaf toen heette onze boot ook niet meer de Boomerang maar de Moonerang.
Na een paar dagen Airlie Beach vertrokken naar Townsville. twee leuke films gekeken in de bus en vervolgens in slaap gevallen. wordt ik wakker:shit ik moet de bus uit, aaargh! niet echt relaxed wakker worden. en ik had verder nog helemaal niets in info opgezocht in de LP over Townsville. Dus ik stapte daar helemaal blanco uit de bus. De bushalte was bij de ferry naar Magetic Island en het leek echt in the middle of nowhere te zijn. kaart erbij: jezus is het zover lopen naar het centrum? en ik had al last van mijn schouders en nek. en dan ook nog een pokke eind lopen in de hitte. AAARGH. ik zat er even doorheen en kon alleen maar denken: wat doe ik hier in deze kutstad? goed, toen kwam er een busje aan van een hostel: fijn, hoef ik niet te lopen, heb ik weer vrij makkelijk een slaapplaats: opluchting. (ondertussen was ik nog de enige daar op het busstation samen met een zwerver) maar dat hostel had alleen nog maar een kamer van 62!!! dollar. vanwege de schoolvakantie was het erg druk in townsville dus lastig om een plek te vinden. Okay, toen moest ik heel hard knipperen om de tranen te bedwingen. Op de een of andere manier was ik sinds dat slaapje en gestresste wakker worden helemaal van mijn apro pos. KUT KUT KUT. gelukkig zag die man dat ik het eventjes niet meer had en stelde voor dat hij me wel naar een ander hostel kon brengen. dan kon ik daar kijken, en anders zou hij me wel naar nog een ander hostel rijden. De schat! maar het eerste hostel waar we kwamen had nog precies 1 bed over! Godzijdank! (misschien moet ik toch van te voren hostels gaan boeken ipv op de bonefooi ergens aankomen) en het moment dat ik het hostel "The Reef Lodge" binnen kwam lopen was het alsof ik thuis kwam. Zo'n mega relaxed hostel! Beetje hippie-boedistische vibe, veel planten, schilderingen, chillplekken. mooie, schone kamers. allemaal helemaal in orde! en een boekenkast & DVDkast waar je U tegen zegt! Jeej! mijn bed was wel redelijk duur (30 dollar) maar dan had ik ook maar 1 kamergenoot en privekoelkast. kamergenoot heb ik nooit gezien. wel psychologische analyse gemaakt aan de hand van zijn spullen. conclusie: stoere, sportieve, franse jongen met vrouwelijke kant (was een frans wijvenboek aan het lezen) is niet bang voor een vlieg in zijn drinken en houdt van chocola. toen ik kwam stond er een beker met icetea met een vlieg erin, een paar uur later toen ik terug kwam, was de vlieg aan de rand van de prullenbak geplakt en de icetea leeg. en had hij 4 chocolaatjes gegeten. even naar de supermarkt geweest en stadje verkent. Het is leuk! het is klein maar fijn! mijn plan was om de voglende dag nog in Townsville rond te hangen, wat dingen uit te zoeken voor Magnetic Island en dan de dag daarna naar het eiland toe te gaan. Maar toen kwam ik een meisje in de keuken tegen: Janneke, die de volgende dag ging. Erg gezellig zitten kletsen en toen vroeg ze of ik mee ging. Flexibel als elastiek gooi ik mijn plannen om. Alles last minute nog even regelen zodat ik de volgende ochtend met haar mee kon. Accomodatie boeken op het eiland en paardrijden reserveren, scootertjes reserveren etc. Bij de receptie gevraagd of ik mijn bagage daar een nacht kon laten, omdat ik na MI weer terug zou keren naar hun hostel. Nou het hostel is zo flexibel als een houten plank!!! Kon allemaal niet, boehoehoehoe. Nee ik kon mijn bagage ook niet op eigen risico in het schuurtje achter laten. Nee ik mocht het ook niet bij het duitse meisje op de kamer achterlaten. Nee ik moest toch echt het meenemen of 14 dollar betalen voor een locker! 14 dollar! Pfffffffff. ik had bedacht: dan verstop ik mijn bagage wel ergens in het hostel waar ze het niet gaan vinden. maarja, dat doe je niet. je betaald keurig 14 dollar voor een locker. Tsssss. en of ik dan wel 1 tasje met eten in de koelkast mocht achterlaten: flexibel als een houten plank. uiteindelijk heb ik het op naam van het duitse meisje in de koelkast achtergelaten. de vibe en mensen in het hostel mogen dan okay zijn, het personeel is dat niet. en ze willen overal geld voor! locker: 14 dollar, wassen: 5 dollar, film kijken: 3 dollar, boek omruilen: 2 dollar, bordspelletjes spelen: 2 dollar. echt belachelijk! Maar goed.
De volgende ochtend naar Magnetic Island gegaan met Janneke. Daar allebei een scootertje gehuurd. Vond het best een beetje eng, had 1 keer eerder scooter gereden. en dan ook nog links rijden! Maar gelukkig rijden er maar 20 auto's en 10 bussen op het eiland. En er is maar 1 lange doorgaande weg op het eiland. Dus geen ingewikkelde verkeerssituaties met kruizingen, stoplichten, rotondes etc. gewoon imme grade aus! Scooteren was zooooooooooooo leuk! Ik wil ook een scootertje! Het was echt heel leuk. We hadden van die hele leuke retroscooters die max 60 km per uur gingen. en dat is nog best hard op een scooter! Wuhaaaaaaaaaaaaah! dus de hele dag over Magnetic Island gesjeesd, op het strand gezeten, lekker geluncht. naar the Forts gewandeld. (legerbasis van vroeger ofzo: prachtig uitzicht over het eiland) er schijnen hier ook veel koalas te zitten maar die hadden we helaas niet gezien. boehoe. ik wil koalas zien! vervolgens nog bij de rockwallabies gekeken. zo schattig. er kwam net een man ze voeren en water geven. dus alle wallabies (mini kangaroes) kwamen overal vandaan zetten. En er was een met een baby in zijn buidel. Zoooo schattig. dat kleine naakte babyhoofdje kwam af en toe uit de buidel gepopt. Zo schattig! vervolgens scootertjes weer ingeleverd, afscheid genomen van Janneke en met de bus naar mijn hostel. Erg mooi eco hostel. koken, boek lezen, tukken. volgende ochtend vroeg op om te gaan paardrijden. Winnie (mijn zus) heeft daar een paar jaar geleden een aantal weken gewerkt. Ik zat zelf ook na te denken om daar te gaan werken, maar je moet dan heel hard werken voor alleen maar accomodatie en eten. dan prefereer ik 4 uurtjes werken boven 9 uur werken. Dus dan maar alleen even paardrijden. Ik vond het zo leuk om te zien waar zij gewerkt heeft en watvoor geweldige paardrijtochten zij elke dag mocht maken. ik had echt een gigantisch paard: Dale. Ik geloof niet dat ik ooit op zo'n groot paard heb gereden. En met een western zadel! Jammergenoeg was ik de enige met rij-ervaring dus ik het begin was het allemaal een beetje lafjes. maar wel echt een prachtige omgeving. en hier heb ik mijn eerste koalas gezien! en mamma met een baby! zo schattig! vervolgens gingen 1 gids en ik met zijn tweeen rijden omdat we dan tenminste ook een beetje konden galloperen enzo. Erg fijn, beetje pit in de zaak! en mijn prive tourgids! zo gaaf om door de bossen te galloperen! en vervolgens over het strand, afzadelen, bikini aan en te paard het water in! zo gaaf! zo ontzettend gaaf! daarna weer terug naar de Ranch. even douchen en op weg naar de boot. alleen duurde het een eeuwigheid voordat de bus kwam, dus ben ik maar gaan liften. ik had direct een lift te pakken! Jeej. die bracht me halverwege. daar weer met de duim omhoog en de vierde auto had ik al raak! weer een leuke vrouw die me naar de boot bracht. kijken hoelaat de boot gaat: 12.15 en het is nu 12.14 rennen dus! nog net op het nippertje op tijd, anders had ik 2 uur kunnen wachten. terug in het hostel, ingecheckt in de goedkoopste kamer (22 dollar) zonder airco. daarna even een wasje gedaan (werd ook tijd) en boodschappen gedaan. verder gechilld. volgende ochtend (7 uur) was ik zo gaaaaaaaaaaar. geen energie, ontzettend lui, lamgeslagen door de hitte. ben in de hangstoel geploft met de instelling "deze ga ik vandaag niet meer verlaten". 2 uur met een franse jongen gekletst (zeer vermakelijk) uurtje met het duitse meisje (vrij saai) en toen een uurtje met Lara (35, heeft bijna de hele wereld al gezien) dit was haar derde keer in australie. erg leuk mee gekletst. alleen zij ging mij niet toestaan in die hangstoel te blijven hangen. of ik wilde of niet, ik ging mee zwemmen. Nouja, duidelijk verhaal, zwemmen dus. tijdens spullen pakken ander meisje tegengekomen: Esther, die ging ook mee zwemmen. dus wij 3 km lopen naar the Rockpool. zwembad naast de zee, maar wel met zeewater, maar zonder enge beesten. maar die werd net schoongemaakt (gebeurd 3 keer per jaar) dus we konden niet zwemmen. wat in de schaduw gechilld. daarna schildpadden gekeken in de zee. we kregen nog alle drie een mango van een heel schattig austalisch oud mannetje. LIEF! en toen bedacht dat we die avond gingen BBQen op het strand. ze hebben hier in elk park/strand openbare electrische BBQ's. Zo relaxed! dus wij naar de supermarkt, voedsel inslaan. terug naar het hostel. "Hmmm, zullen we vragen of we een paar borden en wat bestek kunnen lenen?" "Onee, flexibel als een plank!" dus toen moesten we die uit de keuken ontvreemden, maar overal hangen camera's, ja ook in de keuken. Dus dat hebben we uiterst omslachtig gedaan. daarna giegechelen als 3 ondeugende 5jarige meisjes uiteraard, toen we uit het hostel ontsnapt waren met onze buit. wij terug naar het strand. alle BBQs bezet. weer een pokke eind gelopen, totdat we er 1 tegenkwamen die vrij was. KUT, geen olie bij ons. Maar gelukkig zijn alle Ozzies aardig, dus had ik direct al bij een gezinnetje wat olie gestrikt. laat het bakken maar beginnen! het was zo leuk! s avonds in het donker op het strand BBQen! Yeah Baby, dat is het leven! en voor het eerst dat ik kangaroo gegeten heb: LEKKER! smaakt een beetje als beef, maar veel milder, zachter, lichter. Erg lekker! Rond 11 uur kwamen we weer thuis, nog even gechilld en lekker tukken.
Maar wat me opgevallen is: Ik hou van Nederlanders. Ik ben nu 3 keer "mee uit gevraagd" naar het strand, of magnetic island of waar dan ook. en elke keer zijn het nederlandse meisjes. verder heb ik mezelf een paar keer uitgenodigd, wat ook prima was. maar het verbaast me dat nederlanders veel eerder initiatief tonen om samen iets te gaan ondernemen of het daadwerkelijk te vragen dan andere nationaliteiten. ik weet niet hoe dat komt, maar ik vind het wel appart.
morgen vertrek ik naar mission beach. (volgens planning had ik townsville al 3 dagen geleden moeten verlaten. maar het is hier zo leuk dat ik mijn hele planning om gegooid heb!) maar morgen ga ik dan toch maar verder.
Het begint nu een beetje tot me door te dringen dat ik alweer bijna naar huis ga. nog maar 3 weken! waarvan nog maar 2 weken australie! op zich vind ik het fijn om weer naar huis te gaan. mijn lieve vriendje, familie en vriendjes en vriendinnetjes. En weer mijn eigen spulletjes en huisje. Maar ik weet nu al dat ik het vreselijk ga vinden om weer thuis te zijn.

Maarja, tis nait aans!

Liefs ASJ de flexibele

  • 01 Oktober 2011 - 09:51

    Eva:

    Klinkt als de mooiste dagen van je reis! Maakt ons wel super jaloers...
    Je gaat het vast hartstikke fijn vinden thuis. Ik vind het iig al wel weer lang genoeg geweest.
    X.

  • 02 Oktober 2011 - 18:51

    Dafne:

    Ik weet zeker dat je het thuis ook weer helemaal lekker gaat vinden:) ik kan nu al niet wachten op een biggi brassa! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 36566

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: