Townsville Topstad! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Townsville Topstad! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Townsville Topstad!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

03 Oktober 2011 | Australië, Townsville

Tag Leute,

Vorige keer had ik geschreven dat ik naar Mission Beach zou gaan. Maar ik ben nog steeds in Townsville. Het is hier zo leuk, ik wil hier niet weg! Ik heb de bus al 3 keer geboekt en drie keer gecancelled. Maar morgen ga ik dan toch echt naar Cairns en omgeving. Maar ik wil hier niet weg! Boehoe. Dit is echt "my little happyplace". Er zijn zulke leuke mensen in het hostel. en de sfeer is zo relaxed! het voelt echt een beetje als suriname. ik heb hier nu een clubje van 8 mensen om me heen met wie ik samen eet/drink/zwem/winkel/ouwehoer oftewel leef! het is zo leuk. en dat verhaal over dat alleen nederlanders initiatief nemen moet ik terug nemen. Die duitsers die slepen me momenteel overal mee naar toe. gisteren was een hele leuke dag! ik ben s ochtends om half 7 met Esther en Renaud (hele leuke franse jongen, die zo schattig is dat ik hem de hele tijd over zijn bol wil aaien, hihi net een kuikentje!) Castle Hill beklommen. We hadden gehoord dat het vrij heftig was, dus gingen we voordaqt het echt warm werd. Was echt prachtig. zo'n mooi uitzicht over Townsville. Maar onderweg omhoog had ik wel drie keer een momentje: O mijn god, nu ga ik echt dood aan een hartaanval/zuurstofgebrek! Maar ik heb het overleefd, de top gehaald en alleen maar beetje spierpijn in mijn billen. daarna uiteraard lekker gedoucht, ontbeten en vocht bijgetankt. gebeurd niet vaak dat ik voor 11 uur s ochtends al drie en een halve liter water op heb. daarna werden we door die duitsers (paar meiden en jongens) uitgenodigd voor een BBQ in het park. we zijn eerst even met zijn drietjes naar de markt in Townsville geweest. maar daar was niet zoveel aan. toen naar het strand naar de duitsers, boodschappen doen voor de barbie. EN BAKKEN MAAR! twee heerlijke burgers gegeten, erg gezellig! vervolgens uitbuiken en schildpadden kijken. daarna nog even boodschappen doen en slapen in het hostel. s avonds lekker borreltje gedronken! en er was ineens een invasie van Nederlanders. maar leuke nederlanders dus dat was goed.
En nog een heel vaag verhaal. Een van die duitse meisjes hier had een eenmalig schoonmaakbaantje via via gefixt. ze moest een man zijn huis schoonmaken voordat zijn familie de volgende dag kwam. en daar zou ze 200 dollar voor krijgen. 200 dollar om een huis schoon te maken!!! dat vertrouwde ik dus al meteen niet. haar vriendinnetjes waren wel zo verstandig om het adres van die vent op te schrijven en zijn kentekenplaat enzo. dat meisje daar schoonmaken, zit die vent zich op den duur te rukken op de bank. Yikes! dus zij is heel hard weggerend, zonder geld, en heeft ons gebeld of we haar op wilden komen halen. dus dat zijn haar vriendinnetjes gaan doen. Beetje naief en dom allemaal.
Om half 11 mochten we niet meer drinken in het hostel en moesten we of weg gaan of naar bed. dat leek ons duidelijk: weggaan. maar aangezien iedereen hier een arme sloeber is, gingen we niet naar de kroeg. maar met onze eigen drank naar het strand/park. het was echt hilarisch! nog wat geouwehoerd met een paar australiers. heb me echt uitstekend vermaakt! ook nog met het halve hostel Happy Birthday voor Isa gezongen. Daarna met mijn dronken hoofd al mijn vriendinnetjes geprobeerd te bellen. maar na 20 minuten met Sor gebeld te hebben was mijn beltegoed op. Yikes, ik wist niet dat bellen met Telstra zo duur was. ik heb in een half uur 30 dollar verbeld. PIJNLIJK! dus mensen ik ga jullie niet meer bellen. misschien kan ik nog een paar smsjes naar Johan sturen met mijn GOTALK. maar daar houdt het dan ook mee op. vanochtend viel de kater me alles mee. alleen erg dorstig. vandaag ga ik hem een beetje chillen. de duitsers hebben me wel meegevraagd naar het strand, het winkelcentrum en de bios. maar ik denk dat ik dat aan me voorbij laat gaan. misschien naar de bios, als hte niet te duur is. en vanavond ga ik lekker lui een pizzaatje in de oven schuiven! Heb er zin in.

Maar goed morgen ga ik dus naar Cairns (dit keer echt). En dat maakt me wel een beetje verdrietig. Ik wil hier niet weg, ik wil niet nog maar tien dagen in Australie hebben. Ik begin net helemaal in het backpackleven te komen en kom de juiste mensen tegen. Boehoehoehoe!
Maarja.

Tot snel lieve allemaal!

  • 03 Oktober 2011 - 14:05

    Eva:

    Jammer dat je weg gaat nu het leuk is. Maar ook wel weer spannend wat Cairns in petto heeft toch?! Groetjes

  • 03 Oktober 2011 - 16:21

    Gerda:

    fijn dat je het zo leuk hebt en je kunt
    misschien beter op een leuk moment weg gaan dan wachten tot het niet leuk meer is.

  • 17 Oktober 2011 - 09:38

    Soraya:

    Gelukkig bestaat er skype!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 36566

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: