fiets & salsa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Koning - WaarBenJij.nu fiets & salsa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

fiets & salsa

Door: ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

11 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Heb weer een salsales achter de rug. Het was echt heel erg leuk. Maar wel vermoeiend joh. Daarna heerlijke roti gegeten maar wel behoorlijk pittig. Gelukkig heb ik aan deze salsa les geen spierpijn overgehouden. Ben ik wel blij om. Ben vandaag de hele stad doorgeweest ivm een intakegesprek die ik met een vrijwilliger op het project moest houden. Was hier van te voren best zenuwachtig over. Aangezien ik het project en de vrijwilliger nog niet kende. Ook had ik nog nooit een intakegesprek gehouden dus wel reden voor een paar zenuwtjes. Maar het ging echt hartstikke goed! Het verliep op rolletjes. Was ’s ochtends samen met de vrijwilliger met de taxi heen gegaan, gesprek gehad etc. en toen moest ik weer terug naar kantoor. Had geen zin om weer 17 srd voor de taxi te betalen dus had bedacht dat ik met de bus ging. Dat was ook wel even spannend want ik had geen flauw idee waar ik was (ver vanaf het centrum, dat wist ik wel) en welke bus ik moest nemen. maar goed, ik dacht: “weetje wat, ik stap gewoon in een willekeurige bus die de kant opgaat waar ik vandaan kwam en dan zal het wel goed komen, of niet. Dan probeer ik daarna gewoon weer een andere bus. Kom ik er ook nog eens achter welke bussen waar ongeveer heen gaan. En voor 17 srd kan ik 11 keer met de bus. En in 11 pogingen moet ik toch wel op plaats van bestemming aankomen.” Maar mazzel die ik heb, zat ik in 1 keer in de goede bus. (was ondertussen stiekem op de plattegrond aan het volgen of we wel een beetje de goede kant opgingen, voordat ik in een totaal ander district uitkwam.) maar het ging goed. ben gewoon blijven zitten tot het eindpunt (heiligeweg) wat 5 minuten lopen bij mijn stage vandaan is. Onderweg zag ik nog 2 jongens lopen met een grote stok over hun schouders met tientallen (door het hoofd geboorde) gekko’s er aan hangend. Denk dat die op weg waren naar een vuurtje om hun vangst te gaan roosteren. In de bus sprak ik trouwens ook nog met een surinaamse vrouw. Was erg leuk. Ik vind het echt fijn dat de surinamers zo makkelijk een praatje met je maken. Wordt t leven een stuk gezelliger en vriendelijker van. Maar goed, ze was verbaasd dat ik zomaar in een onbekende bus was gestapt. Andere stagiaires die snapte maar niks van de bus en waren er een beetje huiverig voor. Dus ik zeggen: ik snap ook niks van de bus, maar probeer er op deze manier achter te komen. toen moest ze wel lachen maar ging me ook waarschuwen dat ik s avonds niet met de bus moest. (maar dat wist ik al).

Zo, ik ben ook een fiets wezen huren bij Zus & Zo. Dus heb voor t eerst hier in Suriname gefietst. Het ging best goed. Alleen het voelt wel heel vreemd aan om links te fietsen. In de bochten krijg je de neiging om toch weer rechts te gaan fietsen. Maar goed. Ik heb ook een heerlijke plantagekaart gekregen. Zodat ik cultureel verantwoorde fietstochtjes door de plantages kan maken. Maar goed het is wel leuk op de fiets. Je bent ineens weer mobiel. Ben direct overal heen gefietst en de beste route naar mijn werk uitgepuzzeld. (PS Mims, heb het geluks(arm)bandje die ik van je gekregen heb aan mijn fiets gebonden ipv om mijn arm. In het verkeer kan ik immers wel wat geluk gebruiken! En het werkt onderscheidend van de andere fietsen)

  • 11 September 2008 - 16:41

    Winnie:

    Zus ik vind je heel erg stoer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

Naar huis!

05 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

15 December 2008

Bijzonder leuk weekend

12 December 2008

Leuke dingetjes

03 December 2008

contact
Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 36576

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: