TOTO beestenval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Koning - WaarBenJij.nu TOTO beestenval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

TOTO beestenval

Door: ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

22 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Het werd maar weer eens tijd om een stukje te schrijven aangezien ik alweer dingen begin te vergeten. Ik weet bijvoorbeeld al niet meer wat we maandag gedaan hebben. Maar zal wel niet veel boeiends zijn geweest. Maar dinsdag weet ik nog wel. Eerst lekker gewerkt, toen naar salsales. Was zoals gewoonlijk weer leuk. Maar ik vind 2 uur lang eigenlijk wel iets te veel. Na een uur/anderhalf uur heb ik het echt wel gehad. Daarna zijn we met een paar bij Roopram roti wezen eten. Ook dat was zoals gewoonlijk erg lekker. Ninet had roti en daarnaast nog rijst besteld dus die had echt heel veel over. Toen kwam één of andere zwerver de zaak binnen lopen. Die vroeg (met gebarentaal) of hij t mocht hebben. Naja dat mocht wel, wij gingen het toch niet meer opeten. Vervolgens liep ie naar de wasbak om zich een beetje te wassen en ging er vandoor met de roti. We hadden het idee dat hij hier vaker kwam aangezien we het personeel zagen kijken: “O nee, heb je hem weer”. Maar ze sturen hem niet weg. Het is hier ook de ongeschrevenregel dat als er een zwerver aan je deur staat en om eten bedelt dat je hem dat ook moet geven als je het hebt. Dus deze man werd ook niet weggestuurd. Het personeel is daar trouwens echt aardig. Ze herkent ons al en gaat altijd helemaal een praatje met ons maken. Het is echt een lief mens. Toen kwamen we s avonds thuis en hoorden we allemaal gepiep. (even verhaal vooraf:) twee van mijn huisgenoten (zo gek als een deur, net peppie en kokkie) hadden één of andere rare constructie bedacht waar ze “iets” mee wilde vangen. Een vogel, leguaan ofzo. Het bestond uit een kooitje, allemaal touwtjes en een afgekloven kippebotje als aas. Toen was er de TOTO BEESTENVAL opgezet. Iedereen legde 2 srd in en mocht dan zeggen wanneer er wat gevangen werd. De val zou een week blijven staan. Ik had ingezet op: nooit. Ik had niet veel vertrouwen in de val. Maar toen we dinsdagavond dus thuis kwamen, zat er een enorme vette vieze rat in. De jongens naar voor gelopen om aan Prem te vragen of ie een luchtbuks had. Had ie wel maar die lag in Nickerie. Dus dat werd hem niet. Vervolgens hebben ze allemaal gruwelijke manieren bedacht om t beest te vermoorden, uiteindelijk rattengif gekocht, in de kooi gestrooid en hem na een minuut toch maar vrij gelaten. Maar Rianne en Chris hadden allebei ingezet op dinsdag. Dus die hebben allebei 10 srd gewonnen (2 euro 50).
De woensdag, tjah, wat hebben we toen gedaan? Ik geloof dat we toen thuis gegeten hebben. Matthijs en Chris hadden pasta gemaakt. Was erg lekker. Verder niet veel gebeurd geloof ik… Oja mijn boek “hoe duur was de suiker”van cythia mcleod uitgelezen. Was echt een heel mooi boek. Ben nu begonnen aan de vliegeraar.
Donderdag was ook een erg leuke dag. We zaten na het werk met zijn allen thuis op het terras. Komt er opeens een jongen aangefietst. Hij was op zoek naar Prem, want hij zocht een kamer. Hij kwam eerst even bij ons een biertje drinken. Hij is een maand in Suriname voor onderzoek naar het openbaar vervoer. En sliep nu in een hotel maar is op zoek naar een kamer. Dus wij hadden gezegd dat ie dan even met Prem moest overleggen en dat Maaike ook nog een huisgenoot zocht. En toen ging ie op zijn fietsje er weer vandoor. Die avond gingen we met zijn alle bij ons thuis bbqen. Er waren weer wat nieuwe studenten vanuit Groningen gekomen en daar moest op gebbqued worden. Prem die had echt heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel kip gekocht, was echt lekker.
Vrijdag was een erg leuke dag op het werk. Ik ben eerst met Monique naar de districtcommissaris van Paramaribo geweest. Wat een mooi kantoor had die! (voor surinaamse begrippen dan he!) hijzelf zat ook helemaal onder de goude ringen, bewerkt gouden horloge, armbanden etc. Echt een imponerende man! (hij was ook echt gigantisch groot en had een uitstraling waar je u tegen zegt, maar wel echt een hele aardige man) toen kwam Hilde op kantoor (terug van haar bezoek aan NL) hebben we de hele middag met haar zitten kletsen en “vergaderen”. Toen zijn we bij de waterkant wat gaan drinken. Toen naar huis. We hadden allemaal geen zin in salsa, dus we hebben gespijbeld. We gaan volgende week wel naar de inhaalles van tante Mien. Vervolgens kwam plotseling de jongen weer aangefietst. Hij kwam bij ons wonen. Hartstikke gezellig! Toen uit eten geweest naar blauwgrond. Lekkere saoto gegeten en toen retteketnaarbed.
Vanavond feestje bij ons thuis aangezien Rianne jarig is. Wordt leuk hoop ik!

Ik heb vandaag heel veel boodschappen gedaan. We gingen met zijn 18e koude pastasalade eten ter ere van Rianne dr verjaardag. Dus ging maar ff ingredienten halen. Ben ook bij de slager geweest. Echt heel veel lekkere vleesjes, en goedkoop! Beetje vlees gehaald en de rest bij de chinees en de groenteboer. Toen ben ik naar het zwembad geweest. Was erg leuk. Alleen jammer dat het water warm was. Wel lekker om ff te zwemmen maar niet echt heel verfrissend. Van een douche knap je meer op. Toen weer naar huis gefietst en bezig gegaan met de koude pastasalade. Maar kreeg al snel hulp. Op den duur stonden we met zijn 7e in de keuken te snijden, hakken, koken, bakken, wassen etc. Maar ging erg goed! S avonds hadden we dus feestje van Rianne. Het was voor mij alleen niet zo'n succes. Ik had niet echt zin en was moe. Ben dus ook maar vroeg naar bed gegaan en niet mee opstap geweest. Zondag heb ik al helemaal niks gedaan behalve het boek de vliegeraar gelezen. Hier was ik zaterdag al wel in begonnen maar had hem toen uitgelezen. Echt een heel mooi boek. Ik moest ook heel hard huilen, boehoe! Maar de film ervan komt woensdag in de bios hier, maar dan moet ik uit eten met vrijwilliger/meneer van project. Dus daar baal ik echt ontzettend van. Uit eten is ook lekker, leuk en leerzaam. Maar ik wil de film nu ook zo graag zien! Naja, andere keer maar weer! Aan t eind van de middag nog even bij Ninet op bezoek geweest en daarna uit eten geweest bij het pannekoekenhuis. pannenkoek ham/kaas/spek gegeten. was wel lekker maar niet echt bijzonder.

nou dat was het weer wat afgelopen week betreft,
x ay

  • 23 September 2008 - 06:50

    Gerda:

    fijn weer wat van je te horen .

  • 26 September 2008 - 22:22

    Nienke:

    OHHHHHHHHHH MY GOD
    Een dikke vette rat AY!! Ik deed nooit meer een oog dicht!!!!
    take care

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

Naar huis!

05 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

15 December 2008

Bijzonder leuk weekend

12 December 2008

Leuke dingetjes

03 December 2008

contact
Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 36578

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: