Beestebende in de woonkamer!!!! - Reisverslag uit Nerang, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Beestebende in de woonkamer!!!! - Reisverslag uit Nerang, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Beestebende in de woonkamer!!!!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

16 Augustus 2011 | Australië, Nerang

Ik dus met de trein naar Nerang. Ging prima. Het openbaar is echt heel fijn hier. Oja en jullie zullen je wel afvragen? Huh? Ze hadden daar toch geen computer. Eindelijk even verlost van al die ellelange verhalen van ayla… ;-)) maar er is hier een andere WWOOFer: een iers meisje: Siobhan (je spreekt het uit als Sjuvan, ofzo) en zij heeft een laptop en internet. Dus dat is relaxed! Maar goed ik werd van het station opgehaald door Jodie. Ik had haar me voorgesteld al seen 28jarig paardemeisje. Het type dat op haar 50ste nog maagd is en met 13 katten woont. Maar zo is ze helemaal niet. Ik kreeg direct een knuffel en kussen toen ze me ophaald. Het is een vrouw van ongeveer 40 en heeft een dochtertje Tasjka (samen voeging van de Tasjmahal en Alaska de twee mooiste plekken die ze in haar leven had gezien) Geen idee of er een vader is… En ik vind haar eigenlijk wel een mooie vrouw. Behalve dat ze zichzelf echt verslonst. Maar ik werd dus in een pickuptruck opgehaald met een van mijn lievenlingsdieren achterin: een hond. Maar deze (Stella) is eigenlijk wel relaxed. Hij is ook al 13 dus is niet meer zo irritant druk, springerig en blafferig. Het was ongeveer een kwartiertje rijden en toen kwamen we aan op de farm. Wat een beestebende! 16 paarden, heel veel kippen, ganzen, kalkoenen etc. ook echt hele leuke kippen, helemaal pluizig met een pluizebol op hun heeft. 2 geiten: Jenny en G-unit. En een schaap Berry. En nog 2 andere honden: ook relaxed! En ten slotte nog een kat. Maar goed ik kom dus het huis binnen: lopen er 5 kippen in het huis rond, kippescheit op de vloer en de tafel, Jenny de geit volgde ons en liep ook gezellig in de woonkamer rond.Daarnaast is een van de honden ongesteld dus ligt er ook nog allemaal bloed op de vloer. Okay….. Cultuurshock. Of eigenlijk Animalshock. Maar goed. Toen dus kennisgemaakt met Siobhan, een erg leuk meisje. Beetje raar maar wel leuk! Toen liet Jodie me mijn kamer zien. Echt relaxed. Echt een megachill 2persoonsbed. En deze kamer was soort van schoon. Dus dat was ook fijn. Daarna moest Jodie direct weg om haar dochtertje op te halen van een pyama feestje. Onderweg zette ze mij en Siobhan bij de winkels eruit. Hier heb ik even wat shampoo, sinasappels en tonijn gekocht. Nieuwe verslaving: tonijn. Even met Siobhan gewinkeld en toen teruggelopen naar de farm (20 minuten lopen). Siobhan rookt ook en Jodie heeft er geen problemen mee. Dus me voor niets druk gemaakt over het rookding. Vervolgens zijn Siobhan en ik het eten voor de paarden klaar gaan maken. Een schepje van dit en een beetje van dat en lekker mixen maar. Ondertussen duizend gevolgte en een geit die je kopstoten geeft omdat hij ook eten wil. Ik moet zeggen dat ik wel even moet wennen aan al die beesten hier. Pffffffffffff het zijn er echt veel. En er is een paard met maar 1 oog. Waar het andere oog had moeten zitten zit gewoon een gapend gat. Echt eng… daarna even boekje gelezen, kamer ingericht, bed opgemaakt en toen gingen we taco’s eten. JummieJummie, met zelf gemaakte quacemole. Jum Jum Jum.toen met Tasjka de kippenhokken dicht gedaan. Ow mijn god, overdag is het hier echt prachtig, een heel groot terrein met een beekje en bos enzo. Maar s avonds in het donker is het echt een horror terein. Ik scheit hem 10.000 kleuren. Ik ben niet zo goed in het donker in de natuur. Zelfs mijn ouders hun tuin vind ik in het donker eng. Yikes. Daarna (7 uur) ging iedereen naar bed. Ow dusssss…… Dus ik ook maar even douchen. Echt een heerlijke douche. Alhoewel de badkamer ook wel een doekje kan gebruiken. Net als het hele huis. Ik denk dat ik over een paar dagen maar eens een grote schoonmaak ga houden. Maar goed om half 8 dus naar bed. Nog even boekje gelezen. En toen om 9 uur maar echt gaan slapen. Maar brrrrrrrrrrrrr wat was het koud. Heerlijk geslapen tot 2 uur. En toen hoorde ik geluiden. Enge geluiden. Okay, de geluiden waren niet eng. Ik vond het alleen eng. Zo in the middle of nowhere op zo’n groot terrein, afgesneden van de bewoonde wereld. AAAAAAAAAAAAAAARGH!!! En ik had het koud, koud koud. Ik had genoeg dekens, maar ik slaap altijd met mijn armen buitenboord dus die vroren er af. Uiteindelijk pas om 4 uur weer in slaapgevallen. En om 7 uur ging de wekker. Toen vertelde Jodie me dat het vannacht belachelijk koud was geweest: 3 graden. Juist, daarom had ik het idee dat het vroor.
Even ontbeten en toen aan de slag. Eerst wat paarden van het ene naar het andere weiland brengen. Daarna eten maken voor de paarden. Vervolgens even thee drinken om daarna mijn nieuwe rol in te vullen: ASJ the pooperscooper. Juist: poep uit de weilanden scheppen. Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel chill werk vind. Muziekje op: keihard meezingen en poepscheppen. Kon erger…. Daarna de stal leeggeschept. Morgen komt er nieuw stro dus alles moest eruit. Ondertussen waren er nog wat andere vrijwilligers gekomen die kwamen helpen. Daarna nog wat paarden geborsteld en nog wat meer poep geschept. Toen lekker lunchen. Daarna kwam er een fotograaf van de krant fotos nemen van het dierenopvanghuis. Toen op de fiets naar de winkels. (een kinderfiets waarvan de versnellingen stuk zijn.) en je moet hier een helm op. ik voelde me zo’n idioot met die helm op, op die veel te kleine fiets. Maar goed, wel leuk om weer eventjes te fietsen. Toen heb ik een tshirt gekocht met lange mouwen. Zodat ik het vannacht wat minder koud heb. En nog 3 kilo sinasappels en wat rijstwafels. Ze eten hier allemaal chocola als tussendoortjes. En daar probeer ik een beetje vanaf te komen. Dus heb ik maar even wat gezondere snacks gehaald. Daarna nog even boekje lezen. Toen weer paardeneten maken en geven. Eerst al die paarden weer uit de wei gehaald. Toen nog wat paarden geborsteld en opgezadeld. Er kwamen een paar kleine kindjes rijden. Toen de afwas gedaan. Wat een mega-afwas. Daarna nog wat kippen het raam uitgegooid. Letterlijk. De kippen die binnenkomen pak je op en gooit ze uit het raam. Toen ik dat de eerste keer zag dacht ik: uhhhhhhhhhhh, okay… hihihi er zit trouwens ook in het huis een kip te broeden in een plantebak. Zo grappig. En op de veranda zit er ook 1 te broeden in een plantebak. Toen ging i keen spelletje spleen met Tasjka: Old Maid. Komt Jodie ineens binnen met een kip. Een van de honden had die kip gegrepen en die lag nu op sterven. Tasjka moest de kip: “Lots of Love and Light” geven terwijl de kip stierf. Nou dit gaat mijn pet te boven. Een 8jarig meisje dat een kip stervensbegeleiding zit te geven op de bank. En iedereen zwaar gedeprimeerd. Terwijl ik denk: kom op het is maar een kip. Zo gaat het in de natuur. Honden jagen op kippen, kippen gaan dood. Zet hem in een doos met stro en laat hem rustig sterven. Neehoor, “ Lots of Love and Light” voor de kip. Wilde ze hem ook nog aan mij geven: Jaaaah Daaaaaag! En ik moest een schoteltje met water halen, en stukjes brood. Voor een goed uiteinde. Pffffffffffffffff. Maar goed. Na een tijdje had de kip zijn laatste adem uitgeblazen en stond de hond op facebook te koop. Bizar. Toen geholpen met koken: maiskolp, zoete aardappel, broccoli (en erwten, maar niet voor mij, bah!) en mangokip uit de oven. Erg lekker! Toen weer even afgewassen. Zo douchen en naar bed. Morgen weer vroeg op voor de werkzaamheden.
Tot snel!!!
Liefs ASJ the Pooperscooper

  • 16 Augustus 2011 - 08:59

    Dafne :

    Go Pooperscooper!!!
    Wie is die kerel op de foto?

    Xx

  • 16 Augustus 2011 - 12:34

    Jeroen:

    trainingen stervensbegeleiding bij dieren zullen het wel niet worden, dus

  • 17 Augustus 2011 - 10:37

    Rianne:

    Ahhhhhhhhhh dat is kleine indo. Ik moet hem nog steeds smsen hahaha. Mooie verhalen poesss!xxxx

  • 18 Augustus 2011 - 12:42

    Berna:

    Zit nogin Engeland maar heb je op waarbenjijnu opgezocht. Ben weer helemaal bij en heb weer verschrikkelijk veel lol gehad om je verslagen. Vooral de benamingen van diverse dingen kun je erg mooi omschrijven. Bijvoorbeeld het duitse meisje. Ik kwam niet meer bij. Maak je foto's? Even doen het van dat huis waar je nu zit bijvoorbeeld. Lijkt me geweldig om te zien. Je hoeft nu in ieder geval niet meer te joggen met al die werkzaamheden die je moet doen. Ik heb Meta het wwoof idee even door gegeven. Je had het wel goed geschreven maar ik had het niet goed onthouden maar je begreep wel wat ik bedoelde. Veel plezier en ik blijf je volgen hoor! good day mate.

  • 18 Augustus 2011 - 12:44

    Berna:

    Oh ja heb wel met je te doen hoor met die temperaturen zo 's nachts. Volgens mijn schoonzus komt het toch echt sporadisch voor hoor :-)

  • 27 September 2011 - 19:13

    Tess:

    Hmm. De ironie;
    'Aaaargh onze kip gaat dood! Tranen, drama, stervensbegeleiding en rigoureus de hond (de moordenaar!!) de deur uit..
    Maarre, wat bikken we vanavond? Nou, mangoKIP lijkt me wel wat!'
    Subtiel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36572

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: