Walvissen!!!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Walvissen!!!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Walvissen!!!!!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

30 Augustus 2011 | Australië, Byron Bay

Tag Leute,

Ik heb er weer 2 leuke dagen Byron Bay opzitten. Gisteren was het heerlijk weer. Dus ik ging naar de "lighthouse" lopen. was ongeveer 50 minuten lopen, het laatste half uur bergopwaarts door het bos. echt heel mooi! toen kwam ik bij het uitkijkpunt van de vuurtoren. ik stond langs de rand wat te kijken, er zouden hier wel eens walvissen zijn langs de kust. ik sta daar een paar minuten te kijken of ik ze zie. niks te zien. nog een paar minuten blijven staan. EN DAAR WAREN ZE! ze waren echt met een stuk of 6, en met baby's! ze waren wel een eindje uit de kust, maar je kon ze echt met hun gigantische ?staarten? op het water zien slaan. zo leuk! en je hoorde ook echt het lawaai van op het water slaan. zo leuk! er stond ook een andere vrouw met mij te kijken en daar raakte ik mee aan de praat. ze was australisch en op vakantie in Byron Bay, zij liep elke dag dat rondje (al 3 weken lang) en dit was de eerste keer dat we ze zo goed konden zien! hihihhi daar ff een kwartiertje staan kijken, en toen waren ze ook weer spoorloos verdwenen. toen zijn we samen het rondje langs het strand terug gelopen. was heel gezellig. zo hebben we al kletsend nog een half uurtje gewandeld.
daarna ff naar de supermarkt. bij the artfactory nog wat gekletst met mensen. nog een aantal uur met mijn kamergenote Audrey gekletst. Hahaha, ik had een beetje een verkeerde indruk van haar gekregen de eerste avond. Irene had me al gewaarschuwd dat ze altijd dronken was en echt gestoord. een 51 jarige zuipende uber-lesbienne australische vrouw. maar wel lachen. nou toen ontmoette ik haar: ladderzat, en aan het brallen, ze zegt wel 3 keer in elke zin fuck. maar het was zo grappig. ik heb me uitstekend vermaakt met haar dronkenmans gebral. dus vandaag een paar uur met haar zitten kletsen. Een groot verschil met de avond er voor. ze had net een paar dagen geleden haar baan opgezegd als chefkok. ze was er zat van. ze had het hele weekend gefeest maar nu was het weer maandag, dus moest ze weer ff serieus bezig. dus ze had een aantal sollicitaties de deur uitgedaan. later in de kamer nog veel met haar gekletst. erg gezellig. ondertussen ook 2 nederlandse meisjes tegengekomen met wie ik wat boeken geruild heb.
het is hier trouwens echt heel leuk in het hostel. iedereen maakt een praatje met je en er zitten overal wel wat mensen te trommelen of digiridoo te spelen. momenteel zijn er verschillende optredens van mensen hier binnen, omdat het buiten regend. zeer vermakelijk. en verbazingwekkend genoeg kunnen een aantal ook nog echt goed zingen en gitaar spelen. leuk leuk leuk!
vanochtend vroeg Audrey of ik mee ging het stadje in. dus zijn we met haar auto gegaan. heerlijke warme choolademelk gedronken op het strand, wat gekletst. een busticket gekocht vanaf hier naar Cairns. nog even boodschapjes, chillen, en WWOOFaanvragen verstuurd. na fraser island wil ik daar in de buurt weer een weekje gaan WWOOFen. maar dat aanvragen van WWOOF adressen is net als solliciteren. je moet wel een beetje een leuke email sturen in fatsoenlijk engels wat toegespitst is op die ene farm. dus daar gaat aardig wat tijd in zitten. maar ik heb er weer 6 verstuurd. hopelijk krijg ik snel reactie.
Ik ga morgenochtend met de 6.45 bus naar brisbane. Audrey is zo lief om me morgenochtend ff heen te brengen. ze heeft toch om 9 uur een sollicitatie dus moet er sowieso vroeg af. relaxed! dan ben ik om 10 uur in brisbane, even mijn post halen en mijn bankpas. dan de half 1 bus naar Noosa. daar heb ik afgesproken met Irene uit het hostel. zij kent daar nog een paar andere meiden en we gaan met zijn allen naar Fraser Island. en we gaan misschien ook nog naar de dierentuin.

verder ook nog even naar tickets wezen kijken. er vliegt haast niemand naar jakarta. alle goedkope vluchten gaan over bali. maar misschien ga ik daar nog wel een paar dagen duiken. het is daar wel vele malen goedkoper. en ik baal er nog steeds van dat ik daar niet kon duiken.

naja, we zien het allemaal wel even.

tot mailens!

Liefs ASJ de walvisspotter!

  • 30 Augustus 2011 - 10:20

    Richard De Geus:

    Hoi Ayla, Eindelijk kan ik je verslagen lezen, het lukte steeds niet om te openen. Heel leuk om zo bij te blijven en ook nog bedankt voor je kaart!

    Groet,

    Richard.

  • 30 Augustus 2011 - 10:36

    Dafne:

    WOW Walvissen!!

  • 30 Augustus 2011 - 20:31

    WMM De Walvisspotter:

    Hey ASJ de walvisspotter!
    Wat gaaf en indrukwekkend he? Ik heb ook de mazzel gehad om ze daar te mogen zien op het meest oostelijke puntje van Australië. Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van! En mooie foto's maken. Heb je de slang in de bosjes bij de art factory al ontdekt?


  • 31 Augustus 2011 - 15:07

    Nienke:

    Lieve Ay wat heb je weer een hoop meegemaakt! Hier heb je vooral niets gemist, het weer is hopeloos en je zit zo weer in het ritme! Geniet van je onvergetelijke avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 36573

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: