Fraser Island trip!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu Fraser Island trip!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

Fraser Island trip!!!

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

08 September 2011 | Australië, Hervey Bay

Tag Leute,

Daar was ik weer. Terug van weggeweest. We waren dus in Rainbowbeach. Daar hebben we nog even over het strand gelopen. Echt een heel mooi strand. En het weer was vrij stormachtig, dus de zee was woest de hele lucht grijs en bewolkt en het waaide hard. Echt heel lekker om dan over het strand te wandelen. En er was zo'n schattig kindje op het strand. en hij liet zulke schattige voetafdrukjes achter. op slag verliefd en rammelende eierstokken. daarna even naar de supermarkt wat eten gekocht en een broodje ei gegeten en een stukje steak. jummie jummie. ow trouwens heel irritant: ikheb hier geen bereik met mijn telefoon. dus ik kan niet met johan smsen. boehoe.
maar er zitten twee hele leuke duitse meisjes op onze kamer: Nadine en Mona. ze zijn zo leuk! en verder twee jongens uit Chili, die ongeveer 3 woorden engels spreken. vrij lastig communiceren zeg maar. maar ze gaan een cursus engels doen van een half jaar in Sydney. Niet geheel overbodig. Maar s avonds heb ik een borreltje gedronken. en 1 borreltje werd een fles borreltje. het was erg gezellig. we hadden een klein feestje op onze kamer. op den duur hadden we 8 verschillende nationaliteiten in onze kamer met een gezellig muziekje, drankje en een dansje. toen rond half 12 naar de bar van het hostel. maar die ging net dicht. daar nog een tijdje staan ouwehoeren. aan de praat geraakt met een australische man. maar ik kreeg er al snel de kriebels van. ik mocht helemaal gratis met hem mee dolfijnen voeren etc. etc etc. hij had erg vage praatjes. toen werden we door de security weggestuurd. toen wilden we naar het strand. dus wij naar het strand toe. worden we gevolgd door die vieze australische vent met zijn vrienden. Gelukkig hadden we Michael nog bij ons. Maar toen die vent op den duur tegen Michael begon te smoesen dacht ik: dit voelt helemaal niet goed. dus ik in het gebrekkig duits tegen Lisa zeggen dat ikdit niet zag zitten. (echt een uitkomst dat ik een beetje duits kan spreken, dan kunnen Lisa en ik onderling communiceren zonder dat men het verstaat) en zij dacht precies hetzelfde en had het er net met Chloe over gehad. Dus toen zijn we rechts omkeerd gegaan toen die vieze mannen de hoek omliepen. Hahahaha!toen nog maar een beetje op straat rondgehangen, vervolgens naar bed. toen weer uit bed, want mijn bed draaide. nog een tijdje met de beveiliging staan kletsen. deed me zo denken aan de appelhof. daar stond ik ook altijd nog midden in de nacht dronken met de securityguys te ouwehoeren. maar het is wel echt een apart slag volk,die beveiligers.
de volgende ochtend had ik een klein katertje en was de kamer echt een ravage. overal lagen lege zakken Goon. lege flessen drank, de hele vloer plakkerig. (Goon is wijn, die je in zakken van 4,4 liter koopt met een tapje eraan, zeer goedkoop, slechts 12 dollar) toen douchen. eerst schrok ik me wezenloos hoe smerig de badkamer was. en toen schrok ik me wezeloos toen ik in de spiegel keek. mijn hele borsten zitten onder de schurft. allemaal hele rare eczeemachtige vlekken. ik kreeg zowat een hartverzakking! maar later sprak ik met Irene en die zei dat het heel goed van mijn bikini kon komen. dat zij dat ook regelmatig had als ze haar bikini lang aan had gehad. dat daar weekmakers inzitten ofzo. bizar.... maar het is nu alweer grotendeels weggetrokkentoen,dus het is okay. daarna naar de winkel toe om een ontbijtje te scoren en nieuwe fles wodka voor fraser island. daarna een mega omelet gegeten. toen wilde ik een was draaien maar waren alle wasmachines bezet. Grrrrrrrrrrr. maar goed later op de dag kon ik wel een wasje draaien. om 1 uur kwam Irene en onze nieuwe kamergentoen aan. 3 ierse jongens/mannen. wat een stel is dat! ze zijn echt hilarisch, zuipen ongelofelijk veel en zijn haast niet te verstaan door het accent. maar ze zijn zo leuk! en ondertussen word ik ook helemaal gek van die Michael, mister loverlover van Lisa. hij zit de hele tijd zo met haar te kleffen. zij heeft er de schurft aan, chloe, irene en ik worden er ookn iet goed van. ik moet zeggen dat het voor een groot deel jaloezie is, dat ik johan niet om me heen heb die me aaitjes geeft en knuffeltjes en kusjes. en dat ik het daaromniet kan uitstaan dat zij zo tortelduiverig doen. maar het is echt te erg. iedereen wordt er spuugzat van, het is echt gewoon walgelijk.
s middags hadden we de meeting voor fraser island. krege we een instructiefilm te zien en ging de man van het tourbureua het een en ander vertellen over de gevaren van het eiland. absoluut niet in de zee zwemmen, levensgevaarlijk door de stroming. zijn al meerdere backpackers verdronken die met hun stomme kop toch de zee in gaan. uitkijken voor dingo's. (wilde honden). al je eten altijd in de auto, anders eten de dingo's het. niet op het strand slapen,etc etc. en nog een heel verhaal over de 4W jeeps. en boehoehoe, ik mocht niet rijden omdat ik mijn rijbewijs nog geen jaar heb. stom stom stom. daar had ik me nou zo op verheugd!
na de meeting ben ik met Irene naar de zandduin geweest. echt heel mooi. hier zonsondergang gezien. en de mooiste regenboog van mijn hele leven gezien. tot op heden had ik alleen maar stukjes regenboog gezien. maar nu zag je echt een hele regenboog helemaal over de oceaan. zo mooi!
daarna nog wat boodschapjes gedaan en gekookt. wederom spinaziepasta. en ze hadden de kamer niet eens schoongemaakt! sowieso is het een waardeloos hostel. er zijn drie pitjes om op te koken voor 100 backpackers. echt belachelijk! daarna mijn spullen voor Fraser Island gepakt en lekker slapen. de volgende ochtend gratis pannenkoek ontbijt, uitchecken, laatste briefing voor vertrek. de jeep helemaal checken op beschadigingen, het voedsel verzamelen, en gaan met de banaan! half uurtje rijden, kwartiertje met de boot, en toen een uur over het strand gereden, door de bossen heen naar Lake Wabby. Heerlijk gezwommen. Okay, het was wel een beetje koud, maar het was goed. Verbazingwekkend genoeg was ik het enige meisje dat ging zwemmen. daarna naar ons camp. daar onze spullen in de tent geinstalleerd. ik deel een tentje met Irene. toen lekker geluncht en daarna naar een ander meer. heel mooi. daarna avondeten gekookt: steak,gebakken aardappelen en salade. toen een borreltje gedronken,heel gezellig. en hier kwamen we Nadine en Mona weer tegen. Zo leuk! dus daar heb ik uren mee gekletst en gedanst en geouwehoerd. nog een tekening gemaakt in Justin zijn dagboek. Hij laat allemaal mensen in zijn dagboek tekenen. echt heel leuk! een boek vol met tekeningen en verhaaltjes van andere backpackers. dus ik heb spongebob getekend en ik had nog wat stickers (van indonesie en australie) dus die heb ik er ingeplakt.het was echt een heel gezellige avond. met zo'n 70 backpackers lekker borrelen, dansen, kletsen, kaarten, midden in het bos. rond 11 uur moest de muziek uit, erg jammer. nog even blijven hangen en toen ging iedereen naar het strand. maar het begon net te regenen en ik had niet zo'n zin om zeikenat te worden. dus ik bleef met watmensen achter. nog wat gedronken en gekletst. toen kwam iedereen terug rond 1 uur, nog even gekletst en chipjes gegeten met Irene. toen opzoek naar mijn tent. Irene was al eerder gegaan. maar er stonden zoveel tentjes, en het was zo donker en ik was aardig in de olie. half uur zoeken naar mijn tent, todat er 3 duitse meisjes met zaklamp aankwamen die me hielpen zoeken naar mijn tentje. Oef, wat ligt die grond hard. je hebt alleen een heel dun matje. dus toen kon ik niet slapen. toen ben ik maar in de jeep gaan slapen. 2 uurtjes geslapen en toen maar weer naar t tentje verhuisd. om 7 uur werden we gewekt. tandjes poetsen (helaas hadden we geen douche) ontbijten en gaan met de banaan. eerst zijn we naar de zee gegaan,daarna naar een uitkijkpunt. zo mooi! en weer walvissen gezien, maar dit keer heel ver weg! daarna lunchen bij het kamp, toen naar een gigantische zandvlakte. zo mooi! echt heel groot,m alleen maar zand, zand zand. en allemaal kleuren zand, en allemaal mooie vormpjes in het zand. zo mooi! daarna nog naar een heel mooi kreekje gegaan, lekker gepootjebaad. het water is zo helder, zo schoon, zo mooi! echt geweldig. daarna terug naar het kamp avondeten. toen nog 2 borreltjes gedronken. maar de sfeer was heel anders dan de avond ervoor. de leuke groep van mona en nadine was die dag vertrokken en er waren een stel schreeuwlelijkerds voor terug gekomen. en ik was katerig en moe. dus lekker naar bed gegaan rond 9 uur. de volgende ochtend alle spullen opgeruimd en wilde ik gaan ontbijten. ik had de avond van te voren al het eten in de trailer gezet zodat de dingo's er niet bij konden. maar de ieren gebruikte de koelbox nog als bankje dus die had ik laten staan. ik dacht nog wel:als ze die maar terug zetten als ze er klaar mee zijn. ik dacht: zal ik het zeggen/vragen. Nee ophouden, moeder gans, dat kunnen ze zelf ook wel bedenken. dus ik naar bed gegaan. bleek dus dat ze de koelbox niet terug hadden gezet(had ik er nu toch maar iets van gezegd) en was al ons vlees, kaas, boter, melk, fruit, groente alles alles alles weg. opgegeten door de dingo's. dus toen hadden we alleen droog brood. beetje jammer. daarna een paar uur gereden naar Lake McKenzie. Prachtig!Prachtig! Prachtig! Prachtig! Heerlijk gezwommen. Vrij koud, maar heerlijk. ik voelde me ook zo vies, na 3 dagen niet douchen. mijn helehaar vol met zand. zwarte voeten, zweetlucht. smerig. dus het was heerlijk om even te zwemmen en mijn lichaam af te spoelen. wederom was ik het enige meisje dat ging zwemmen. ik weet niet wat die meiden bezielt. maar je bent waarschijnlijk maar 1 keer bij Lake McKenzie! Dan zul je zwemmen ook! ook nog bij het schipwrak geweest. nietzo boeiend. maar hier mocht ik wel even een stukje rijden over het strand in de 4W drive. Zoooooooooooooo gaaf! toen geluncht bij de bakery. een heerlijk bacon/cheese/spinach pie gegeten. daarna mocht ik rijden. mocht niet van de baas van het bedrijf, maar wel van onze tourguide! wuhaaaaaaaaaah! dus toen een half uurtje over het strand gescheurd! zo gaaf! in zo'n dikke bak, muziek keihard aan en met 90 km per uur over het strand scheuren. af en toe door een washout heen, dan loopt het water gewoon in de auto, zo diep is het. en al dat water dat dan opspat! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF! daarna moesten we over een hele irritante gravelroad. hier was ik na een half uur zo zat van dat we van chauffeur zijn gewisseld. Jezus, wat rijdt dat kut. daarna wachten op de boot. nog allemaal dolfijnen gezien. toen terug naar het vaste land, auto's schoongemaakt en terug naar het hostel. heerlijk gedoucht! heerlijk heerlijk heerlijk! en weer een fatsoenlijk bed! Jeej! toen boodschappen gedaan want we gingen met zijn allen BBQen. dus voor 20 mensen een BBQ geregeld. heel heel leuk en gezellig. alleen men had de twee duitse broers niet gevraagd. omdat die de hele trip erg onaardig geweest waren. maar toen we met zijn allen zaten te BBQen vond ik het zo sneu. werkelijk iedereen van onze groep deed mee. alleen zij 2 waren buitengesloten. Echt niet tof! ik vond het echt nietkunnen. maarja,volgens die andere groep waren het echt twee vervelende arrogante pisvlekken. Naja, het zal wel. maar toch voelde het niet goed. zo ben ik niet opgevoed...
nog wat borrels gedronken,gelachen, gedanst etc. toen kreeg ik om 2 uur een beetje een dipje. er waren alleen nogmaar stelletjes over en ik. en iedereen zat zo lief en klef te doen en elkaar aaitjes te geven en kusjes. toen heb ik echt heel hard gehuild. ik miste johan zo. ookomdat ik al 5 dagen geen bereik had, dus niet kon smsen of bellen. en dan moe van fraser island, dronken, eenzaam. boehoehoehoe. dus toen zat ik zielig in mijn eentje achter het hostel te huilen, alleen maar aan johan denkend. en toen kwam Rob er aan gelopen. een van de Ieren. die heeft me toen een hele dikke knuffel gegeven. dat was fijn! PS, Rob houdt ook van Tracy Chapman. (Dus we hebben heel wat uren met Tracy Chapman doogebracht in de jeep) en met hem heb ik wat dollars geruild zodat ik de telefooncel kon gebruiken. toen johan gebeld. maar jezus! ik had er 6 dollar ingegooid en ik kon misschien een minuut bellen. dus dat was stom. maar wel fijn om zijn stem even te horen. toen naar bed.
Pfff,ik ben nu 9 weken op reis en ik merk wel dat ik thuis een beetje begin te missen. ik mis vooral een knuffel,een kus,even een arm om je schouder. Ik mis liefde, aandacht, genegenheid! Maar goed dat is ook een beetje een PMSdingetje op het moment. dat gaat wel weer over.

volgende ochtend: KATER!!! pfffffff. ik wou dat ik mijn lever even uit kon wringen en in de week kon zetten. pffffffffffff. geen alcohol meer voor mij voorlopig!
uitgechekt, ontbijten, kotsen, kotsen, kotsen, slapen op een bankje,hoofdpijn hoofdpijn hoofdpijn. toen kwam omhalf 1 onze bus. gelukkig voelde ik me toen wat beter. 2 uur in de bus. van te voren was ik bang dat ik weer misselijk zou worden, maar dat viel mee. de busreis was heerlijk! lekker onderuit in je stoel met een filmpje erbij. heerlijk heerlijk. toen kwamen we aan in Hervey Bay bij het hostel. spullen uitgepakt en film gaan kijken: Shawshenk redemption. daarna fish and chips gehaald en volgende film gekeken: The International. en toen lekker naar bed. vanochtend zat ik weer even in de dip. die meiden zaten alles uit te zoeken, trips, bussen, overnachtingen en toen dacht ik: Ja wat wil ik eigenlijk doen? ikheb nog 6 weken. wat wilik waar? AAAAAAAAARGH ik weet t niet! aaaargh. die WWOOF adressen hadden allemaal al genoeg WWOOFers, dus datkon ook niet. wilik fruit plukken? wil ik met deze meiden mee? wil ik naar magnetic island naar die paarden? wil ik in Cairns werken? Wil ik door naar Darwin? Wil ik nog een weekje Bali? ik wist het allemaal eventjeshelemal nietmeer. dus maar de lonely planet erbij, wwoof book er bij, internet erbij. wat rondgebeld en gesurft. maar ik ben er nu helemaal uit! ik wordt morgen bij mijn hostel opgehaald en ga dan in Childers WWOOFen. Op een kippenboerderij. er worden per dag 2500 eieren geproduceert die ik dan moet rapen,sorteren, schoonmaken, verpakken etc. hahahaha, lijkt me wel grappig! maar ik hoop niet dat het een legbatterij is. dan ga ik daar weg. maar er stond wel ietsbij over scharreleieren. en anders zou het ook niet in het WWOOF book staan denk ik.
nu aan het internetten. moet zometeen even mijn ticket boeken terug naar jakarta. maar ikheb besloten dat ik nog even 5 dagen Bali ga doen. ik moet sowieso via bali vliegen, prijstechnisch gezien. dus dan ga ikdaar nog even wat goedkope mooie duiken doen. JEEEJ!

spreek jullie snel weer!

Liefs ASJ de 4W driver

  • 08 September 2011 - 07:05

    Gerda:

    he daar ben je weer gelukkig. drank maakt meer kapot dan je lief is.

  • 08 September 2011 - 09:14

    Rianne:

    Wat een verhalen weer! Had wel even een biertje met je willen mee drinken!

  • 08 September 2011 - 10:31

    Nienke:

    Borrels,beveiligers en kotsen komt me bekend voor! dat je dat nog niet afgeleerd heb;) (schandalig) Ik heb vorig weekend in het bij zijn van men schoonouders in de bosjes gekotst van een kater!!! hahaha het kan dus altijd erger. Wat een te gek avontuur ay!

  • 09 September 2011 - 09:36

    Eva:

    Ik heb gedroomd dat ik de laatste paar weken met je mee ging reizen, dat was leuk.. Wakker worden wat minder.
    Beloof me dat je, als het een legbatterij is, stiekem alle kippen bevrijdt!

  • 27 September 2011 - 19:57

    Tess:

    Ja, of bij de ouders van nienke dronken in je kraag worden gegrepen door de polizei omdat je op andermans trampoline staat te lamballen ;)
    Mooie verhalen weer ay! Ben even aan het inhalen. Heb echt superveel zin je straks weer te zien en er alles over te horen! Have fun en een dikke knuffel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 36575

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Backpacken Thailand met Renaatje

12 Juli 2011 - 20 Oktober 2011

Indonesië & Australië, wuhaaaah!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: