1 ei=geen ei,2 ei=een half ei,3 ei=een paasei - Reisverslag uit Childers, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu 1 ei=geen ei,2 ei=een half ei,3 ei=een paasei - Reisverslag uit Childers, Australië van Ayla Koning - WaarBenJij.nu

1 ei=geen ei,2 ei=een half ei,3 ei=een paasei

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg Ayla

12 September 2011 | Australië, Childers

tag leute,

hier een update vanaf de Childers Free Ranche Egg. Eerst even terug naar Hervey Bay, waar ik gebleven was. Na mijn vorige verhaal hebben we nog wat door het stadje gelopen en gechilld. toen werden we op straat ineens aangesproken door een vrouw. ze hadden gratis worsten en drankjes in het park. of we ze wilden vergezellen? gratis eten en drinken zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. ze deden dit elke donderdagavond en het was een initiatief van de baptistenkerk. OwOw, krijgen we natuurlijk een hele preek over god. ik weet niet of dat wel gratis eten en drinken waard is. maar we kregen helemaal geen preek. het was hartstikke gezellig! daarna nog ff boodschapjes gedaan, tas gepakt en vroeg naar bed. de volgende ochtend afscheid genomen van Chloe. ik vind het prima dat onze wegen uit elkaar gaan. maar toch is afscheid nemen niet zo leuk... daarna uitgecheckt en met Irene wezen mountainbiken. er was een hele fietsroute langs het strand. naar de haven gefietst (ongeveer 8 km) drankje gedronken en weer terug gefietst. even geluncht in het hostel en naar de bookexchange gegaan. jammergenoeg hadden ze geen ruilboekenkast in het hostel. ik heb een aantal boeken ingeruild en een aantal boeken teruggekregen. jammergenoeg moest ik nog wel 5 dollar bijbetalen. maarja dan heb je wel weer 3 goede nieuwe boeken. toen afscheid genomen van Irene en wachten maar. half uurtje buiten gezeten totdat Russell me opkwam halen. hij was nog midden in zijn bestellingen wegbrengen dus daar heb ik hem een uurtje mee vergezeld. hij levert eieren aan voornamelijk slagers en groente/fruitwinkeltjes. daarna heeft hij me bij een winkelcentrum afgezet want zijn bestellingen gingen nog wel een uur duren. dus toen heb ik wat gewinkeld. en knap als ik ben heb ik in 1 uur tijd/verveling alleen een nieuwe haarborstel gekocht. en die had ik nog nodig ook (naja, voor 1 dollar kon ik hem niet laten liggen, en mijn oude is echt versjaakt. en hij is gifgroen met een leuk poppetje er op, hihi) toen werd ik weer opgepikt door russell. ondertussen was ik wel erg koud geworden. russell had al mijn bagage natuurlijk nog in de auto, dus ik had niks om aan te trekken. en het regende me een partij hard! daarna naar zijn farm gereden. onderweg mijn eerste kangaroo van australie gezien. dood langs de weg. beetje anticlimax. maar het was echt een geweldige zonsondergang. de hele hemel was rood,paars, roze, oranje. zo'n zonsondergang heb ik nog nooit gezien!!! toen kwamen we op de farm aan. dit is echt in de middle of nowhere. we zitten ongeveer 25 km van Childers af (een klein dorpje) en er is hier helemaal helemaal niets!!! het huis is niet zo heel groot, maar in alle opzichten prima. toen werd ik voorgesteld aan de andere WWOOFers. Ai: een japans meisje en George een Taiwanese jongen. niet heel gezellig aangezien ze geen woord engels spreken. maar het is wel hilarisch. en met handen en voeten komen we een heel eind. Russell had gekookt, het zag er uit als uitgekotste vieze drek, maar het was heerlijk! geen idee wat het was, een rijst, gehakt, groente prutje maar het was heerlijk!!! Russell is echt een geweldige kok! daarna naar bedje toe. kom ik de slaapkamer binnen (ik deel een slaapkamer met Ai) zit daar mijn eigen persoonlijke japanse werkstertje! geweldig! Ai zit hier al 3 maanden en is zich zo rot gaan vervelen dat ze uit pure wanhoop maar is gaan breien en naaien en haarbanden maken en origami en andere handenarbeid. maar hier was ze ondertussen ook zat van dus zij vond het een verlichting dat ik wat "echt" werk voor haar had. die middag had mijn tas het begeven. het hengsel was losgegaan, de rits stuk nen het klittenband was er al weken geleden afgevallen. dus zij rukt die tas uit mijn handen en begint ijverig te naaien en te doen. hahahahaha. mijn tas ziet er weer uit als nieuw! en mijn andere minihandtasje was ook half uitelkaar gevallen dus die heeft ze ook weer gemaakt. en de naden van mijn legging heeft ze weer gerestaureerd en wat sokken gestopt. ze moet wel denken: wat een pauper die Ayla! maar zij blij dat ze wat nuttigs kon doen, ik blij dat mijn spullen weer in orde zijn. Verder is George een beetje een rare. hij is heel aardig maar een beetje vrouwenschuw geloof ik. en uiteraard krijg ik dan de neiging om vreselijk te provoceren. in mijn bikini gaan zonnen precies voor zijn raam. als hij voorbijkomt net even iets te hard het nummer "Whatta man, Whatta man" meezingen op mijn Ipod. Bad to the Bone. Maar Ai en ik hebben er de grootste lol om. Ook George is een geweldige kok. hij heeft een half jaar bij een bakkerij gewerkt in Sydney en loopt de hele dag koekjes, broden en broodjes bapao te bakken. Niet goed voor mijn lijn. gelukkig gaat hij bijna weg... dan russell, de eigenaar van de farm. een beetje een rare snuiter. een 57jarige gescheiden man. al zijn kinderen zijn al volwassen en wonen verspreid over australie. na zijn scheiding is hij australie rond gaan reizen (erg mooie fotos en verhalen). een erg plezierige vent met wat rare trekjes. in zichzelf praten bijvoorbeeld. maar ik vind hem ook een beetje pervers. hij heeft sinds kort een thaise vriendin. jawel, het is er zoeen. zo'n oude eenzame vent die met een postorderbruid uit thailand bezig is. maar verbazingwekkend genoeg is het leeftijdsverschil niet zo heel groot. zij is 45 (gelukkig niet 23). maar het is allemaal nog maar pril. ze zijn druk bezig om haar naar australie te krijgen. hier krijg ik echt de kriebels van. brrrrrrrrrrrrrrrrr. dan is er Caroline, daar werken we altijd mee. zij is de buurvrouw (29) en werkt iedere ochtend bij Russell. Met haar raakte ik aan de praat over het hele thaise vriendin gebeuren. zij zegt dat ze blij is dat hij haar nu heeft. ze vertelde dat daarvoor zijn hele kamer vol met porno lag en hij een van de japanse meisjes had proberen te zoenen. (maar toen zij dat niet wilde, had hij zich ook keurig teruggetrokken) mijn reactie was natuurlijk: weg hier!!!!!!!! juk juk juk. maar ik hoefde me totaal geen zorgen te maken. hij viel alleen op aziatishe vrouwen. dan alsnog, juk juk juk... maar goed, het is maar een klein iel ventje (ps hij is 57 maar ziet er uit als 70) die ik met gemak omver zou kunnen blazen. maar goed ik kreeg er behoorlijk de kriebels van. maar de kriebels zijn ook al weer weg. maar ik zou hier niet alleen met hem in huis blijven. never nooit niet. okay nu hebben jullie een heel ranzig beeld van hem, zo is het nou ook weer niet. maar ik wilde liever niet dat ik die verhalen van Caroline gehoord had. verder is Caroline erg blij met mijn komst. het eerste wat ze zij was: eindelijk iemand die fatsoenlijk engels spreekt! hoef ik niet meer tegen die eieren aan te lullen, kan ik een fatsoenlijk gesprek voeren. hahaha. maar goed de eieren dus! het is leuk! Russell heeft 4000 kippen die per dag ongeveer 2300 eieren produceren. van te voren vroeg ik me even af of het geen legbatterij zou zijn, maar dat is het niet. ik weet niet wat de criteria zijn voor een scharrelkip, maar ik vind het scharrelkippen. jezus, wat een ruimte hebben die beesten! gigagigagantisch!!! even het dagprogramma:
7.15 katten eten geven en spullen klaarzetten
7.30 (als Caroline er is) met de pickup naar de kippen en eieren verzamelen (ongeveer 1000)
8.00 eieren schoonmaken en sorteren
9,00 pauze
9.30 weer eieren verzamelen en schoonmaken (ongeveer 800)
10.00 hospitaalkippen voeren en eieren verzamelen, honden voeren
10.30 pauze
11.30 eieren verzamelen, schoonmaken en sorteren (ongeveer 500)
12.30 alles schoonmaken en klaarzetten voor de volgende dag

ik moet zeggen dat ik me prima vermaak me de eieren. ik vind het erg leuk om ze te verzamelen. en ik verbaas me er elke keer weer over. dan heb je om half 8 alle hokken leeggehaald. en dan liggen ze 2 uur later weer helemaal vol. en je ziet de meest bizarre eieren. die zul je in een supermarkt nooit tegen komen, die worden er keurig door ons uitesorteerd. eieren met vreemde vervormingen, vreemde patronen, of helemaal gekreukt. heel raar. en wat ik echt mega te gek gaaf vind! als je een ei hup uit die kip zijn kont ziet komen! sta je net dat hok leeg te halen, plop legt die kip ter plekke voor je neus een ei. hahahaha, maar wel smerig, het ei is dan nog helemaal plakkerig van het inwendige kippenslijm. en die kippen zitten de hele tijd in je benen en voeten te pikken. ziet er pijnlijk uit, maar voelt gewoon als gekietel. wel grappig. maar wat ik wel echt zielig en raar vind. die kippen die vreten elkaar op. de meeste kippenboeren die maken de oude kippen af. dat doet russell niet, die laat ze een natuurlijke dood sterven. maar dan ligt zo'n kip dood te gaan en dan beginnen de andere kippen hem aan te vallen en op te vreten. zo smerig. dus de gewonde, doodgaande kippen halen we altijd uit de ren en laten we buiten in de vrijheid rustig dood gaan. elke dag sterven er ongeveer 6 kippen. loop ik daar met 6 dode kippen bungelend in mijn handen. dat had ik dus nooit van mezelf gedacht. maar ik vermaak me hier goed. alleen had ik geen bereik met mijn telefoon, dus heb ik een andere simkaart gekocht. want ik moet zeggen dat ik het toch wel fijn vind om te kunnen bellen en smsen. en wat me trouwens ook opvalt: ik vind het hier niet eng. bij dat vorige WWOOF adres scheet ik hem echt 10000 kleuren omdat het zo afgelegen en groot en donker was. hier is het nog 10 keer zo groot, afgelegen en donker maar hier voel ik me chill. okay, ik zou niet s nachts over het land gaan struinen maar ik kan wel gewoon op mijn gemak buiten een sigaretje roken in het donker. en er zitten hier papegaaien! echt zo gaaf! echt zo mooi! die vliegen hier gewoon in het wild rond. ze zitten altijd op de veranda te chillen. met alle kleuren van de regenboog! zo mooi! die heb ik tot op heden alleen nog maar in dierentuinen gezien.

ik geloof dat dat hem wel weer was. ow trouwens, ik heb mijn tickets geboekt. ik vlieg 14 oktober van cairns naar bali. en 19 oktober om half 1 van bali naar jakarta. dan kom ik om half 2 aan en om 7 uur gaat mijn vlucht naar amsterdam. dat wordt echt een lange lange reis. maar ik heb dus een paar dagen in bali. ik ga daar nog wat duiken. ik denk dat ik mijn advanced van mijn PADI ga doen. dus dat.

spreek jullie weer!

liefs ay

• 12 September 2011 - 15:36

Rianne:

Ik zie toch echt wel een patroon in jou reis en dat is KIPPEN! Het begon met een kuiken in Indonesie, maar je bent je nu toch wel echt aan het specialiseren!!! Proficiat! Wat een leuke foto's! Je ziet er goed uit!!! Ik kom denk ik even naar Bali om samen met jou advanced te halen en om de leukste duikleraar op aarde weer te zien! xxx Miss kip